litenlangtan

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av litenlangtan - 2 januari 2013 07:37

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut? 
Många saker, mest vardagliga saker med sonen. Saker jag länge längtat efter som äntligen slog in...

Dog någon som stod dig nära?

Nej, som tur var...


Vilka länder besökte du?

Vi har inte rest utanför landet i år...


Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Att känna mig trygg i mina relationer till vänner - att veta att jag betyder något för dem...


Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Det finns flera viktiga datum så klart - det är en fördel med adoption - man får många bemärkelsedagar att fira... Födelsedagen, fådelsedagen, när vi kom hem till Sverige igen osv...
Det är så härligt att vi har förmånen att få fira dessa dagar!


Vad var din största framgång 2012?

Att ett "projekt" tog så kort tid som 6 veckor den här gången - rutiner, målmedvetenhet och erfarenhet och jävlar anamma gjorde det möjligt!


Bästa köpet?
Secondhandprylar - både till mig, till barnet och i julklapp...



Vad spenderade du mest pengar på?

Barngrejer...



Gjorde någonting dig riktigt glad?

Den underbara vecka vi hade på skärgårdsön och ett fint telefonsamtal i november


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Somebody that I used to know - Gotye
Call me maybe - carly rae jepsen

Två låtar som spelats flitigt på radion i våras när jag var föräldraledig - sonen dansade så fort han hörde dem...



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Absolut gladare! Så många år som jag gått omkring med en grå aura av barnlöshetsdeppighet... Nu är jag rakryggad, gladare, tacksam över så mycket :-D


Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat vänner, både gamla och nya!


Vad önskar du att du gjort mindre?

Sagt nej! Det måste varit årets mest använda ord... så är livet med en 1,5-åring... men jag jobbar på att inte säga NEJ hela tiden...


Blev du kär i år? 

Såklart - mest i min man!


Favoritprogram på TV?

På spåret, Digiloo... Fåret Shaun!


Bästa boken du läste i år?

Ge ditt barn 100 möjligheter istället för två - boken som gav mig nya vänner, nya insikter, nya perspektiv!


Största musikaliska upptäckten?

Får nog säga podradio när... Lyssnar knappt på musik numera...


Något du önskade dig och fick?

En fantasi som kan gå i uppfyllelse i år (2013)


Något du önskade dig och inte fick?

Att min pappa tänkte om och tog tag i vår relation... att han prioriterar att få se sina barnbarn växa upp!


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Minns inte - den dagen känns mindre och mindre viktig...


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag vågade ställa människor mot väggen som inte behandlar mig juste...


Vad fick dig att må bra?

Att få vara med min familj! Lära känna nya människor och återupptäcka några "gamla"...

Att det jag kämpat för i relation till min bror funkar - att våra barn kan leka ihop och ha glädje av varandra!


Vilken kändis var du mest sugen på?

ingen...


Vem saknade du?

R mest... och min pappa...


De bästa nya människorna du träffade?

De fem starka smarta kvinnorna som ingår i den Genusgrupp vi bildat...


Mest stolt över?

Att gå tillbaka till jobbet - och gilla det! Att jag vågade prata om hur arg jag kan bli på min son och tog tag i det...


Högsta önskan just nu? 
Att vi ska komma iväg på en efterlängtad resa snart...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards