litenlangtan

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Jullovet snart slut

Av litenlangtan - 4 januari 2014 23:58

Det har vart otroligt skönt att vi kunnat vara hemma båda två så många dagar över jul och nyår. Nu närmar sig ledigheten sitt slut. Maken börjar jobba på tisdag igen - samtidigt som storas förskola har studiedag.

Vi har haft bakslag på lämning på förskolan veckorna innan jul. Vi var i ett ekorrhjul och spann - men det slutade ändå fint.
Hoppas nu att det ska funka fint att lämna, förbereda är A och O.

Kissandet går superbra, väldigt få olyckor på den här långa ledigheten, trots många besök på olika ställen, bilfärder och olika aktiviteter.
Nattblöjan är alltid torr så så så fort vi får snurr på lämning på förskolan igen så ryker den på prov.
Han är numera jätteduktig på att säga till så de gånger det inte funkat beror oftast på oss. Att vi missar...

Jag har lyckats vända på dygnet ordentligt. Nu är kl snart midnatt och jag är inte särskilt trött. Eller så har jag vant mig så vid att sova med stora intill mig så jag inte KAN sova om inte han är där?!

Han har förresten vaknat tidigare och tidigare om kvällarna och vandrat ur sängen och pratar om spöken och att han blir rädd. Men det är inget stort bekymmer. Han låter sig ledas tillbaka till sin säng utan protest om inte vi lagt oss än - annars går han själv upp för trappan till oss utan bekymmer och kommer upp i vår säng och somnar om när han lägger huvudet på kudden.

Har börjat leta jobb att söka och har skickat iväg en ansökan ikväll. Jag har precis fått tag på en sak som kommer hjälpa mig iaf - en dator med Word på. Min nya dator saknar det och nu har jag ju ingen jobbdator att skriva från. Men maken har en laptop som tillhör hans jobb så han ska kunna jobba hemifrån! Det är grymt bra!

På tisdag ska jag ringa facket också tänker jag, jag måste ju ta reda på mina möjligheter och skyldigheter men på något sätt känns det skönt att jag bestämt mig för att jag inte ska tillbaka till det jobbet. Hur det praktiska ska gå till är en annan femma...

Känner liksom att humöret är bättre redan efter 3-4 dagar med mindre mjöl och socker vilket känns skönt. Ska bara få till lite motion också så blir livet snäppet bättre ändå.

Måste också hinna skriva en 'manual' för hur barnen funkar från säg 16.00 och ett dygn framåt! Vi ska nämligen ha barnvakt över natten för första gången snart! *spännande*

 
 
Ingen bild

Sara

5 januari 2014 12:58

Hej!!

Jag längtar till på tisdag då det blir vardag igen. Vi har gått hemma hela familjen i 17 dagar och det har varit skönt, men oxå lite jobbigt. Barnen börjar tröttna på varandra och vi vuxna måste oxå komma ut och träffa andra vuxna. Det svåra blir att ställa om dygnet eftersom vi inte gått upp förrän vid nio tio varje dag, men men.

Ska oxå återgå till min Dukan-diet dvs inget socker och inga kolhydrater och börja träna igen. Det ska nog gå det oxå.......

Hoppas att du hittar ett annat jobb så att själen kan må bättre!!

Kram
Sara

litenlangtan

6 januari 2014 16:20

Ja, 17 dagar hemma allihop sätter nog sina spår..
Ja, just med jobbet vet jag att jag en gång förrut verkligen provat allt MEN kom till sist fram till att jag måste byta jobb. Även om jag då gillade min arbetlats och mina kollegor.
Jag har idag lagt en uppmaning på Istagram att jag söker jobb och att de jag känner gärna får tipsa om ställen där jag kan söka...
Har också kommit igång lite med att skicka ansökningar men ska göra allt jag kan verkligen.
Facket ska jag ringa imorgon.

Var hittar man info om Dukan-dieten?
kram

 
Ingen bild

Sara

6 januari 2014 18:11

Sök bara på Dukan så kommer det upp info om dieten. Jag har inte följt den slaviskt, jag har tex hoppat över själva attackfasen för jag kände att jag inte fixade det samtidigt som att jobba och vara klar i huvudet. Men annars har den fungerat bra, det bästa jag testat. -10kilo sedan i augusti, två storlekar mindre i kläder och jag är mycket piggare i kropp och knopp!!!

litenlangtan

7 januari 2014 13:44

åh, det ska jag göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards