litenlangtan

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av litenlangtan - 17 januari 2015 19:57

Vaknade av Stora runt 7. Hörde att lilla ropade nerifrån men tänkte att om vi var tysta så kanske han kunde slumra en stund till. Men Stora hörde också lilla och ville upp. Jag masade mig ur sängen och tänkte hämta upp lilla och sätta dem framför TVn en stund. 

Kom ner till Lilla som satt i sängen och pekade på en blodfläck på lakanet.
-dä blod mamma... säger han. I dunklet såg jag att han var blodig på händerna, så jag tände deras sänglampa och då såg jag hur han faktiskt såg ut... Oh MY! Han var nelt nerblodad i hela ansiktet, båda händerna och fötterna! Det rann fortfarande tjockt med blod ur ena näsborren på honom... Han såg ut som tagen direkt ur en skräckfilm - men vi behöll lugnet både han och jag.

Han blöder alltså rätt ofta näsblod på nätterna, helt oprovocerat...
Men det här var värre än på länge. Vi har köpt blodstillande vadd på apoteket och det stoppade jag in i näsborren på honom. Då började han gråta... Jag var tvungen att ställa honom i duschen för att faktiskt få honom ren...

Jag vet att min bror blödde mycket näsblod när han var liten. Vi har fått Lillas näsa undersökt av BVC-läkaren som inte kunde hitta något. Ju äldre han blir desto bättre balans får han och klarar knuffar och smällar från Stora utan att näsan går i blod. Och visst är han fortfarande lite halvkrasslig med hosta och kanske lite snor - det kan ju vara så att näsans blodkärl är lättirriterade och sårbara.
Men vi hoppas att det lugnar ner sig lite nu....

Någon som har något bra tips på husmorstips eller råd? 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards