litenlangtan

Alla inlägg den 24 april 2011

Av litenlangtan - 24 april 2011 20:17

Vaknade ungefär vid 8.30 och vi åt frukost utanför vår dörr idag med. Solen skiner och det har vart ett underbart väder ute - jag har vart effektiv i trädgården idag med. Började med att olja de två tvättade delarna av utemöbeln i trä och sen gick jag på och målade de sista sidorna på pallkragarna i den ljuvliga turkosa färgen jag valt åt dem. Det fanns färg kvar och då gjorde jag ett tappert försök att måla de pallkragar som redan ligger på plats i trädgården med jord i. Det gick men det var lite svårt :-D

Sen fortsatte jag att tvätta möbeldelarna som var kvar - helvette vad skitiga de var - säkerligen aldrig varken tvättade eller omskötta. Ska tilläggas att möbeln tillhör en av våra trädgårdsälskade grannar! Jag har planer på att måla möbeln i en grå nyans för att man inte ska behöva torka och tvätta den hela tiden. Vitt är ju ursnyggt och fräscht men inte så länge!

Maken tog tag och rensade och skurade i vår tvättstuga och efter allt fejjande så tog vi cyklarna till vårt favoritfik och sen gick vi en sväng på en helgöppen second hand och hittade en helt ljuvlig klänning. När jag provade den i butiken kände jag mig som en fullfjädrad bullmamma i klädseln! Det kändes jättekonsigt att tänka så men det var känslan!
Kul att känna sig som en mamma!

Det hade ju vart skönt om det där samtalet kunde komma snart nu.
Ett samtal lagom till mors dag kanske?


Det har ju vart en ljuvlig helg - vädret är somrigt och vi har gjort både nyttiga och sköna roliga prylar - bättre helg har vi inte haft i år tror jag!

Till helgen ska vi tävla i löpning både jag och maken. Han ska köra milen och jag ska köra 5.1 km. Det är den allra första tävlingen som jag ska vara med på - förutom vårruset som jag sprungit nån gång. Det ska bli kul. Sen följer nån form av grillkväll och kanske ett födelsedagskalas för kompisar efter...

Sen vecka innebär att jag jobbar mer med märkliga kollegan - vi får se hur jag står ut den här veckan. Jag pratade med M om detta igår - frågade rakt ut om inte hon var väldigt irriterad på honom när de jobbade mer tätt ihop. Hon svarade att det var hon såklart - men hon accepterade det till slut. Det är ju som jag skrivit enbart mitt eget problem. Han har ju inga som helst problem med vad och vem han är...
Jag får göra vad jag kan och det är bara 2 dagar med honom den här veckan :-D


Imorgon är det jobb igen. Jobbar med M igen och vi får se hur det blir imorgon, vi kan nog inte räkna med att få lika bra siffor i morgon som igår. Efteråt är det middag på bortaplan. Det ska bli skönt att slippa tänka på det. Jag har verkligen njutit av helgen på alla sätt och vis. Jag har träningsvärk i kroppens alla muskler för jag har slitit hårt med kroppen hela helgen och veckan dessförrinnan har också vart lite halvjobbig med alla burkar som ska upp på rätt plats.


Av litenlangtan - 24 april 2011 10:06

Påskafton igår... Det var som vilken lördag som helst och jag jobbade först 4,5 timme med M. Vi hade en perfekt lördag, lugn första timme, sen 2 intensiva rimmar med bra kundersom handlade för stora belopp. Sen en lugn stund innan vi stängde... Sen gjorde maken fika och så cyklade vi till oplatsen där han friade till mig för snart 3 år sen! Det är alltid lika mysigt att komma tillbaka dit, även om det just den här gången dök upp en höggravid kvinna med sin man och grumlade vår lycka lite... Det var nästan folktomt och de satte sig precis brevid oss... :-)sen pysslade jag i trädgården medans maken gjorde ett invändigt städrejs... På kvällen grillade vi och satt på vår kortände där solen värmer långt in på kvällen! Mys på hög nivå!Ostkrokar framför TVn blev en loj avslutning på en effektiv dag! Hur har er påskafton varit?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards