litenlangtan

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av litenlangtan - 1 juni 2011 14:17

Vår lands-mamma A har vart i kontakt med AC idag och hon fick tag på sin kontakt innan de stängde telefonslussen för idag.


De behöver inte förnya sitt medgivande förrän till hösten men det är ju lika bra att vara ute i god tid och ha koll på läget...


Hon hade passat på att fråga om situationen just nu också. Totalt väntar 6 familjer på vårt barnhem just nu - vi har alla samma typ av medgivande dvs 1 barn 0-36 mån.
Det kommer många äldre barn och syskonpar från vårt barnhem MEN även lite yngre barn - varför vi har fått våra handlingar skickade dit...
Den familj som väntat längst under det gångna året har väntat 1 år - men det har inte varit från vårt barnhem.


Under sommaren sparar AC in på nyuppstartande av ärenden och så men någon kommer ändå förmedla BB och RB...


Deras kontakts förhoppning var att de skulle få BB under hösten och kanske tom under sommaren...


Maken blev inte så upplyft av den här infon och jag känner att jag redan försöker intala mig att det blir inte på länge än. Det jag känner är väl att vi gått omkring i allt vanligt så länge nu och har bara laddat och sett fram emot att vi ska få BB. Det är det enda stora roliga som ska hända. Det var så mycket lättare med ett bröllop. Där fanns mängder av förberedelser och ett DATUM framför allt. Nu finns massor med småsaker som ska göras och planer att smidas men vi vet inte när allt måste vara klart...


Nu laddar jag om för sommarkväll - fisk till middag. Imorgon drar vi till skärgården och njuter av solen förhoppningsvis. Sen är det snart skatteåterbäring och midsommar...

Och sen går märkliga kollegan på semester och då kan jag andas ut i 4 veckor och sen är det redan augusti och då kan jag bärja bli lite nervös igen...
Tiden går ändå rätt fort...
Tjip! 



BTW

Av litenlangtan - 1 juni 2011 08:49

Så känns väl just den här veckan som en sån där omöjlig vecka när det gäller BB? De jobbar ju knappt nåt på AC eftersom det är röd dag imorgon och blir klämdag på fredag...


*trött*

Av litenlangtan - 1 juni 2011 07:41

Jag brukar ogilla tisdagar men sen vi bytte till just tisdagar på spanskan så har den dagen fått lite mer stjärnglans...
Igår hade vi ett riktigt flamsigt kurstillfälle och det pratades nästan lika mycket svenska som spanska...
Men sen jag fick lite mer seriös inställning till min egen insats så har det blivit mycket roligare!
Läxorna görs och jag har ägnat en hel del tid åt att repetera...

Igår efter jobbet tog jag loss sjalen från blockningen - som jag tänkt att vårt barns "fostermor" ska få - eller om det nu kan bara barnhemsföreståndarinnan eller om någon av sköterskorna ägnat mer tid och uppmärksamhet åt hennom... Den blev faktiskt jättefin när den fick torka i utstpänt läge. Hinner jag ska jag fota den och lägga en bild på den andra bloggen...

Maken har insjuknat i halsfluss och det visar sig att han hade rätt i sina aningar om att allt inte stod rätt till innan loppet i helgen som gick. Men han vägrade låta kroppen bestämma och gurglade sig med chili/vitlök/ingefära i dagarna tvenne innan och lyckades hålla bakterierna stången såpass att han kunde springa. Och nu är det helt okej att vara sjuk... Så han behöver pysslas om lite extra... Det får bli i kväll!

Imorgon fick jag en ledig dag från jobbet och det ska bli skönt att bara släppa allt och ta en riktig lat-dag. Planen är att dra ut till en skärgrådsö och sola och slappa på allvar. Vi packar en väska full med mat och filtar och böcker och bara softar - ska bli riktigt skönt!

Vädret verkar stabiliserat sig och jag hoppas mina vänner får en underbar bröllopsdag. Lite ledsen i ögat eftersom vi inte får delta men jaja, jag är med dem i tanken och jag vet att de kommer få en fantastiskt härlig dag! Jag tänker ibland på vår bröllopsdag och hur underbart roligt och härligt det var att ha sina vänner och släktingar samlade! Förra året körde vi Kräftskiva nån vecka efter vår årsdag med lite papperstema och om det finns möjlighet så kör jag gärna repris på firandet av vår årsdag i år med...

En i spanskagruppen berättade om en vän till henne som också fått ett BB - och kanske var det från samma land. De bor i Gbg men jag tror inte de är med i vårt nätforum. Tyvärr var min vän mer intresserad av att prata om sin nya kille (!) än om sin väns adoption - hur det nu är möjligt :-D

De hade fått en son på 6 månader och skulle väl packa och resa innan midsommar och bli borta ett par månader - visst låter det som vårt land?
Jag började såklart spekulera i om det kan vara de som väntat sen augusti på vårt barnhem - det skulle kunna stämma då de har ett bio-barn och nu adopterar ett syskon till henne... Matchningen kan därmed ta lite längre tid ju. Ska se om jag kan tvinga fram lite mer info om det här :-)

Tja, dagens orerande hade mycket lite med adoptionen och alla förväntningar att göra...
maken sa igår att han brukar tänka:

-Men varför skulle de ringa idag?


Jag har ju vart inne på helt andra spåret: Varför skulle de inte kunna ringa idag? På ett sätt känns ju 'augustiparet' som en stor propp i vår kö men det är ju inte nödvändigtvis så - de matchar ju barnen på bästa sätt oavsett väntetid i landet - men jag önskar ju bara att det ska hända något positivt för dem jag känner som väntar. Främst då A och S som väntar på samma barnhem! För händer det något för någon av dem så vet jag ju att nästan gång är det kanske vi... Som det är nu känns det som att 'augustifamiljen' ska ha först och sen A opch S i tur och ordning (hur den nu är eftersom de skcikade samtidigt) och sen om det då kommit två nya BB så klurar man ju på vilka de är och i vilken ordning de skickat sina handlingar...
Jag blir bara trött i skallen av att tänka på det här - nu ska jag gå och lossa en lastbil i stället!



 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards