litenlangtan

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av litenlangtan - 13 juni 2011 07:26

Sov länge på lördagen och åt god frukost - sen gick vi en sväng till lokala loppisen och sen tog vi en gika. Efter det jag tog mig an fönster nummer två och fick faktiskt klart fönster nummer 1. Upptäckte dock att en del på fönster nummer 2 var trasig så att vinkeljärnen rostat och blivit dubbelt så stora så fönstret kommer vara svårt att få ihop även om jag kan byta ut den trasiga biten. Jag ska ta mig till byggnadsvårdsbutiken idag och kolla om de kan hjälpa mig på något sätt...


Fönsterjobbet tog i stort sett hela dagen och jag hade lite hjälp av mannen med i och urtagning av fönster :-D
Vi grillade på kvällen och la oss tidigt - frisk luft och kroppsarbete gör en trött!


Söndagen startade rätt tidigt. Maken tog en runda med en löparkompis medans jag stökade runt lite hemma. Sen skulle vi åka till min bror med pendeltåget. Väl på plats var det kaffe och macka och sen hoppade vi studsmatta och tog med brorsdottern på en cykeltur...
Brorsan gjorde middag och vi andra satt mest och slöade...
Dagens stora irritationsmoment var västtrafik återigen! Vi har kommit fram till att varje gång vi åker kollektivt ihop så blir vi förbannade! Den här gången skulle vi åka rätt långt - över flera zoner. Och för att inte göra fel ringde jag till västtrafik för att fråga. Bussen hann komma innan de svarade och jag gjorde som jag brukar (+ VVK och sen visa kortet)

Detta är helt korrekt sa hon i telefon, sen checkar du ut och checkar in med bara plus på tåget...
När konduktören sen kollade mitt kort ombord på tåget sa hon att jag bara checkat in 1 person...
Så hur gärna man än vill göra rätt så blir det alltid fel. 
jag funderar på allvar att gå med i Planka för på något sätt så tror jag ändå att det skulle vara mest lönsamt för mig som åker sällan. Trots att jag verkligen försöker göra rätt med kontoladdning så blir det ständigt fel...
Tyvärr tror jag inte man kan åka över fler än 2 zooner med SMS-biljett annars hade jag lätt gjort det eftersom det är smidigare...


Sjukt är också att vi som åker sällan tjänar på att åka med SMS-biljett som då gäller i 3 timmar medans en kontoladdning över våra zooner bara gäller i 90 minuter... och då får jag lösa ny biljett på hemvägen och det blir i längden dyrare för mig...


Jag kan tala mig varm emot det här nya systmemet men ska faktiskt kanalisera min ilska på rätt sätt och skriva brev till västtrafik idag!


Hur har din helg varit förresten?   

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards