litenlangtan

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av litenlangtan - 2 januari 2011 12:04

Efter att ha haft total matanarki sen i mitten av november är det återigen dax att ta sig an det där projektet kroppen!


Inför bröllopet var jag smal och tränade flitigt. Sprang som längst 9,5 km (målet 1 mil kom jag aldrig att nå) men jag fick indikationer på att kroppen inte var nöjd. Jag tappade sjukt mycket hår och riskerade att bli skallig. Något i min kost måste ändras. Jag åt på tok för ensidigt eftersom det var svårt att kombinera 'icke-rött-kött-kost' med LCHF samt en strikt akupunkturdiet utan mejerivaror, alkohol, choklad och ost... och försöka undvika tillsatser...


Nu är jag tjock, trött och lat... och har en massa krämpor och småfel...


Hoppas kunna rätta till detta med att återgå till LCHF och få en skjuts in i en ny dimension. Jag pratade med maken om det igår - min karaktär. Jag kan känna att jag vart överviktig i hela mitt vuxna liv. Jag är kraftigt byggd, rund, mullig, mjuk och go...


Men när kläderna i garderoben inte sitter som de ska och jag inte känner mig bekväm i min kropp. Då måste något hända. Jag vill inte vara pinnsmal och jag vill inte väga det jag enligt BMI-listor och skalor ska - då skulle jag vara allt för smal. Jag vill trivas med mig själv och känna mig frisk och sund.


Så nu ska jag göra ett ärligt försök att ta tag i övervikten och nå den ideala vikten för mig. Jag vill också försöka hitta någon träningsform som roar mig.


Och nyårsdagen brukar innehålla diverse onyttigheter eftersom man är trött och seg och lat.
Vi gjorde både och; 50 minuters vinterpromenad samt en skitgo middag med LCHF-inslag. Sen åkte ostkrokar och julmust ner i gapet också...
Men idag är det nya tag...


Nu långpromenad med kaffe på vår favorit-italienare i sikte!


Väl mött 2011!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards