litenlangtan

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Tiden...

Av litenlangtan - 29 februari 2012 17:55

Nästan tio veckor sen vi kom hem - väldigt snart dax för en första återrapport och det ska bli roligt att få berätta om sonens framsteg...


Eftersom han är en ganska knubbig bebis så trodde jag nästan att han inte har ork att lyfta upp hela kroppen men han kan stå på alla fyra. Dock är det magläge som intas ganska snart - och idag har han liksom kommit på att han kan dra sig framåt med händerna. Det var något som lockade - mammas kamera på golvet!


Han försöker också resa sig mot saker och sitter helt utan stöd - kuddar att falla mot är nu bortplockade - de behövs inte längre...

En tand är på väg upp i nederkäken och den har vi väntat på länge! Jag tror att den intill är på väg den med men vi tar en tand i taget...


Han är en riktigt mysig kille nu, gladlynt, nyfiken och sprallig. Dagligen facineras jag av att vi får vara med honom i dessa framsteg, upptäcka världen med honom, visa och guida, stödja och skydda.

Tiden går så fort - det känns som att jag inte hinner reflektera över vad allt innebär. Jag hinner inte glädjas över och begrunda det fantastiska i att jag är mamma. Jag behöver sätta mig ner och fundera över vad jag är mittuppi - men det känns som att tiden inte räcker till...




 
 
TeachMom

TeachMom

2 mars 2012 19:11

Spännande med den första rapporten. :) Han är ju ett riktigt litet charmtroll och jag kan tänka mig att det är underbart kul att följa hans utveckling.

Det är intressant det där med tiden, även om Pusselbitarna är på förskola tre timmar om dagen - när de är friska... - så hinner jag inte någonting under den tiden.

Ha en bra helg!

http://varforintejagocksa.blogspot.com

litenlangtan

2 mars 2012 19:40

Ja, jag är fortfarande så löjligt glad över att vi fick vara med om alla de här fantastiska stegen - trots att hans utvecklingssteg är i allra högsta grad normala och åldersadekvata.

Tiden får nog fler inlägg framöver vad det lider... på ett sätt är ju bloggen ett urmärkt tidsdokument och framöver kommer den förmodligen vara väldigt viktig för både er och oss... för reflektion och för att minnas...

 
Jenny / Ekomamma i stan

Jenny / Ekomamma i stan

3 mars 2012 20:51

Kul med alla framsteg!

Känner igen det där med tiden, vart tar den vägen egentligen? Jag tycker det känns helt galat att vårt förstå år med E bara swishade förbi, och jag undrar ibland om jag verkligen hann njuta så mycket som jag hade tänkt.

http://livinggreen.se/blogg/ekomammaistan

litenlangtan

4 mars 2012 18:40

Det är ju just det - när man väntat så länge på det här barnet så känns det som att man inte hinner med att njuta av tiden...
Nu är ju redan den här helgen slut! :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards