litenlangtan

Alla inlägg den 19 november 2012

Av litenlangtan - 19 november 2012 09:23

Två halvsjuka föräldrar och ett synnerligen friskt barn med svåra 1,5-årssymptom - nej till allt, även sånt som är roligt och brukar gillas.


Sömnen är långt i från okej. Igår sov han 45 min på dagen (mot vanliga 90-120 min) och var sen såklart sur och grinig på kvällen.
Somnade bra men väckte oss med gråt vid 01.30 Och såklart lyfter man upp barnet som gråter - men det visar sig snart att han sov och grät i sömnen för när man lyfter väcker man och snart hade det tagit nya ljudliga höjder... Totalt vansinnig och arg som ett bi gallskrek den lille herrn och måste väckte hela huset!
Efter nån halvtimmes försök att lugna honom läste vi så en saga och när den var slut ville sonen såklart höra mera. Och då började allt om igen. Först var det pappa som var bäst på att trösta och sen var det visst mamman. Slutligen låg jag och sjungviskade in i örat på sonen som låg på min arm. Problemet är att jag är så kass i halsen så tillslut var rösten helt borta...
Då hade sonen som tur var somnat. På min arm. På mitt täcke...
Tja, resten av natten har förflutit okej.


Vaknade dock kl 06 av att ovannämnda nattstörare låtsasgråter och klänger över mig...
Vi går slutligen upp och kollar lite på TV.


Jag försöker ta igen förlorad sömn på soffan medans sonen kikar på barnprogram och tror att han ritar med en bläckpenna... Går sådär...


Så är "bompa" slut och vi ska ner och väcka pappa och fixa frukost... Då kommer nästa utbrott. Han gråter sig igenom frukosten och allt är avigt och motvalls...


Gissa om hela vår familj har vaknat på fel sida idag. Jag lunkar iväg till jobbet och känner att jag gäspar käkarna ur led...


Jag vet precis var jag önskar mig i julklapp - sömnfrid!  

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards