litenlangtan

Alla inlägg den 14 december 2014

Av litenlangtan - 14 december 2014 10:30

Beställde garn i en härlig färg och kände mig nöjd - men inget garn kom... Så efter ca 1 vecka ringde jag upp garnförsäljaren som inte fått min order. Den skickades i måndags och jag kom igång med min provlapp i torsdags. Blockade den tvättade lappen i fredags och räknade ut hur jag skulle lägga upp igår.
Och när jag stickat klart halskanten började jag dela av för bakparti och ärmar och gjorde mina första ökningar. Men när jag kom till slutet saknades det maskor... ???
Men så insåg jag att jag lagt upp 6 maskor för lite... och repade upp och började om.

Problemet är att jag mste sticka med små stickor då garnet är tunt. Och jag har så galet ont i armar och händer eftersom jag börjat sticka igen efter 2 års uppehåll samt börjat jobba mycket med mina händer.

OM det ska fortsätta vara så här vet jag inte om det blir nån kofta. Jag får domningar och stickningar i händer och fingrar inte bara på nätterna utan hela tiden just nu. Kan knappt hålla i barnvagnen eller hålla min son i handen trots att det är "neråt" vilket brukar vara bättre än att hålla handen uppåt.

Det är skitjobbigt... JAG vill verkligen kunna sticka!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards