litenlangtan

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

jaha...

Av litenlangtan - 28 maj 2010 21:35

Fick precis läst det sista referentbrevet och ja, jo hon hade också nämnt vår ofrivilliga barnlöshet och att det var J O B B I G T men den texten beskrev att det goda som kommit ur detta är att vi är starka tillsammans och gott rustade för tuffa och svåra dagar som kan komma med vårt adoptivbarn...


Har för övrigt lunchat med mamma idag och vi pratade jättemycket om adoptionen... och mamma läser på familjeliv (!) fast jag fick inte riktigt reda på vad hon läste om där...
Hon har också berättat för några arbetskamrater att jag och mannen ska adoptera och de tycker det är "kul" - ungefär så... :-D


Har också haft två kvinnor från en mäklarfirma här som kollat runt i vår fantastiska bostad! Dessvärre var de lite försiktiga i sin "prissättning" när det gällde en eventuell försäljning i dagsläget...


jag hoppas ju vi ska få tillbaka vad vi gett för den iaf... Och dessutom vill vi ju inte flytta! Vi vill bo här länge länge för vi bort ju så fantastiskt bra... Nu håller ju granntanterna på att göra om hela trädgården till ett frukt och grönsaksstånd dessutom så jag tror minsann att vårt barn skulle trivas utmärkt bland jordgubbar, smultron, äpplen, krusbär, rabarber, vinbär och andra goa grejer här!


Well... jag tackar och bugar och bockar för de fina kommentarerna och peppningarna... Jag håller med hej och hopp att ibland har det känts okej när man kommit därifrån och sen efter en stund har man börjat grubbla över vad man sagt och hur hon reagerat och sen har man plötsligt vänt hela situationen till det negativa och så är man liksom helt sänkt...


Men så illa som det var nu senast har inte varit innan...
Och att säga att våra referentbrev fokuserat på barnläsheten är nog att ta i. Ett brev innehöll två meningar om det och 90 % om annat. Det andra brevet hade två stycken av åtta som tog upp det - ca 20% text mao...


De övriga breven N Ä M N E R det inte ens alls... så jag vet inte vad jag ska tro...


Det var ett HELVETTE att gå igenom de där IVF-behandlingarna och inte komma ur dem med mer än ett ägg med 2 celler på dag 2. Slå det i dålighet om ni kan... Vi hade hopp, vi hade stöd, vi hade tumhållningar, hejjarklack och folk som bad böner för oss - inget hjälpte. Tro fan att det var skönt att få berätta om de jobbiga ÅREN för sina kompisar som orkade lyssna... och visst fan har det präglat oss som personer och par att varenda en av våra vänner "bara blev" gravida och fick barn ungefär som på löpande band...
Men men... vi har inte grävt ner oss,  inte kastat in handuken, inte gett upp, inte övergett hoppet om en familj. Vi står här, ödmjukt på knä och ber att få bli godkända. Vi är TILLOCKMED ärliga på de möten vi har med vår hemutredare... som är en fyrkantig oresonabel medelålders stenstod...


Nu ska jag se på film.

 
 
Kix

Kix

31 maj 2010 22:03

Jag kan tänka så här, hon (er utredare) och ni kanske inte "klickar", har man då inte rätt till att byta utredare eller diskutera med överordnad om problematiken. Om det nu är så att HON fokuserar på er ofrivilliga barnlöset, så kanske det är det hon ser när hon läser breven? Jag menar, alla är ju vi olika! Hypotetisk fråga... om man inte får medgivande av Socialstyrelsen, då får man väl överklaga? Görs då en ny utredning eller?

Å så skall jag reflektera/svara på ditt inlägg på min blogg:
För mig är du oerhört stark som kan leva ett relativt "vanligt" liv och vara ofrivilligt barnlös. Jag vet inte om det kanske är jag som ovanlig som tänker på vår situation stora delar av dygnets timmar. Jag önskar att jag någon gång skulle kunna lägga alla tankar åt sidan, men det går inte... vår ofrivilliga barnlöshet gör sig påmind hela tiden i huset och på jobbet. Sedan vet jag inte om åldern kan spela roll (högst ogrunande tankar). Jag är ju rätt gammal och det finns INGEN tid att avvakta, ta sedan, sjuta upp något, vänta eller känna efter. Det måste ske nu annars är chansen förbi.

Nej, vi har inte fått vårt ev. medgivande ännu. Vi träffar våra utredare nästa vecka för återgivning, så då får vi väl höra vad de har kommit fram till.... Nervöst!

Kramar Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards