litenlangtan

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Medgivande - Check!

Av litenlangtan - 9 augusti 2010 11:44

Vi vaknade sent idag efter en lång och trevlig grillkväll med min familj igår...
Jag och mamma var ute i skogen på en liten svamp-promenad men vi kom tomhänta hem igen... ingen svamp...

Maken steg upp och tog på sig och sa att han skulle gå till brevlådan och se om vi fått nåt brev från kommunen...
DET HADE VI!


Medgivandet har landat, vi är godkända och får ta emot ett barn som ännu inte fyllt två år...

Haha, nu är vi igenom första nålsögat på riktigt... jag skickade ett SMS till mamma och har skrivit på Facebook att vi är "är ett steg närmare från och med idag" och en av mina vänner frågade om vi fått nyheter och hon blev jätteglad för oss... Så det känns jättebra! Nu ska vi gå till bibblan och kopiera papprena och skicka dem till AC idag... här ska inte slösas några dagar! Imorgon drar vi på utlandsresan och på lördag ska vi ta på spenderbyxorna och äta och dricka gott på Heaven 23 i Gothia Towers... och korka upp Champagnen vi fick av vännerna som bor i Bryssel, skåla i de fina champagneglasen vi fick av andra vänner på bröllopet som snart är 1 år!



 
 
Lisa

Lisa

9 augusti 2010 15:04

Stort GRATTIS till medgivandet :)!
Ni fick åldersbestämt medgivande i alla fall och inte öppet...?!?

http://langtanochvantan.blogspot.com

 
Hedda

Hedda

9 augusti 2010 15:41

Åh, stort GRATTIS!!! Vad härligt!
Du kan tro att jag är avundsjuk. :-)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Kix

Kix

9 augusti 2010 21:05

Grattis! Vad skönt. Avbockat! Nu börjar resan...

http://kix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

9 augusti 2010 21:30

GRATTIS!!! Även om man vet att det inte ska bli problem att bli godkänd så är det en sådan lättnad när man verkligen har pappret i sin hand!!!
Vilka länder funderar ni kring??? Har ni bra köplats?? Vilken/vilka organisationer står ni i kö hos??

Vi har haft FFIA bägge gångerna (Kina) och är jättenöjda med deras arbete, speciellt sista gången då vi fick en liten SN-kille.

Lycka till och svara bara om du vill!!

Kram
Sara

 
MDB

MDB

9 augusti 2010 22:04

Grattis! Vad härligt! Verkligen ett tillfälle att fira.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Maja Gräddnos

Maja Gräddnos

10 augusti 2010 13:18

Hm... mitt meddelande försvann visst...
Det skulle stå JÄTTEJÄTTEJÄTTEGRATTIS!!!!!

http://majagraddnos.wordpress.com

 
Teachgirl

Teachgirl

11 augusti 2010 00:48

Grattis! Ett stort steg framåt! :-)

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

11 augusti 2010 22:14

Åh, hade missat detta!
Grattis! :-)
Nu är ni på väg mot ert barn på riktigt!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
Ingen bild

http://vantanochlangtan.blogspot.com/

15 augusti 2010 09:32

GRATTIS!!! undrar också över frågorna Sara ställde...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards