litenlangtan

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av litenlangtan - 25 augusti 2010 07:56

När vi görjade planera för barn så hade jag redan insett att vart man än vände sig i den här trånga stan (Göteborg) så fanns det barnvagnar, gravidmagar, familjemiddag, mamatidningar, privata barnmorskemottagningar, babykläder, barnvagnsbio och allt det där som står för familjen överallt...
Då var det ju en ny och spännande värld som jag ville in i... jag saknade ju en kille bara att lösa den där detaljen barn med...
Så kom han in i mitt liv med lite buller och bång... allt gick tokfort och på 14 dagar så hade han i princip flyttat in och vi var ett "item"...
Vi var oroliga för att jag skulle bli gravid när vi hade oskyddat sex men sådär i början så är det ju lite spännande och ändå tokroligt... Men snart pratade vi om att sluta oroa oss och "köra i vind" - vid årsskiftet slutade jag med p-piller och vi började försöka bli gravida...


På lite samma sätt var det med adoptionen... från att ha "inte sett dem" - adoptivbarnen, adoptivfamiljerna - så fanns de PLÖTSLIGT överallt...
När vi gick på grönsaksavdelningen på COOP så satt det en asiatiskt liten tjej i kundvagnen medans den ljushyade mamman plocka äpplen i en påse... och där kom den ljushyade pappan med bananer och la i vagnen bakom den lilla asiatiska dottern...
Vi utbytte blickar, jag och maken...
Såg du?

Ja...

och så log vi lite...


Vi såg nån film och då skulle paret adoptera... Lulu Carter på Äntligen Hemma var hos en familj och fixade och jag kom in lite sent i programmet. När familjen kom hem så hade de två små asitatiska pojkar och när jag bytte kanal så satt nån annan inredare och provade soffor med en annan adoptivfamilj...
I vårt bostadsområde finns en adoptivfamilj (fast det var nu länge sen jag såg dem...) och igår när vi såg på den nya serien 'five days' på ettan igår så inser vi att det unga paret ska adoptera...
Något vi så gott som inte reflekterat över tidigare blir plötsligt vanligt överallt...
Men undra om jag nån gång kommer sluta upp med att fästa blicken på magen på alla nya kvinnor jag träffar?
Gravidradarn är på vare sig jag vill eller inte...
Jag registrerar deras eventuella utbuktning under bysten för att jag inte ska bli överaskad, tagen på sängen, förvånad och kanske ledsen eller avundsjuk... Bättre att misstänka än att bli överaskad...
Jag har blivit ganska bra på att bedömma om det är en annan person där inne eller om det är en naturligt mjuk utbuktning...


Men nu till min rubrik... Jesus var ju adopterad... han hade ju en annan far än den han växte upp med enligt historien...
Och det finns ganska många som är adopterade som man inte har en aning om att de är det.
Under semestern låg jag en natt i den obekväma bäddsoffan hos mina svärföräldrar och kunde inte sova...
Jag hade ju min iPhone och kunde på den surfa lite - sökte på kändisar som är adopterade och fick upp den här sidan...

Jag hade ingen aning om att John Lennon, Debbie Harry, Nelson Mandela och Nancy Reagan var adopterade... Och jag visste inte heller att Walt Disney, Stephen Spielberg, Rosie O'donnel och Magic Johnson är adoptivföräldrar...
Rubriken är satt för att se om det är den som lockar till läsning eller om det är min fantastiska text som gör att jag slår rekord i besökarantal...
Inte ens mina försök till debatt kring barnlöshet hos Underbara Clara fick lika många besökare som mitt inlägg om Kicki Danielsson - roligt!


Ha en fantastisk dag!



   



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards