litenlangtan

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av litenlangtan - 22 juni 2011 10:17

Idag på forumet har ytterligare ett nytt par meddelat BB - från vårt barnhem. Ett syskonpar till. Så nu är det alltså 4 st BB inom ganska kort tid som presenterats. Jag testade att dra iväg ett mail till vår hanläggare men jag tror inte jag kommer få svar. Jag har en känsla av att vår handläggare tillhör den segare sorten.


Jag har vart grymt disträ den här och förra veckan. Gör fel på jobbet, glömmer saker och har sönder grejer. Igår skulle jag handla några småsaker i mataffären på vägen hem. Lägger upp varorna på bandet och ska ta upp visakortet för att betala. Var fan är kortet? Ska ställa ifrån mig min tygkasse på bandet för att kunna leta med båda händer. Då åker en liten glasskål ur påsen och ner i golvet och går i tusen bitar. Jag inser i samma sekund att jag har nog glömt mitt visakort på jobbet. Ursäktar mig ca 4000 gånger och lämnar varor, glassplitter och en kö med stora ögon och cyklar snabbt som tusan tillbaka till jobbet och mycket riktigt så ligger mitt visakort på skrivbordet. 
Tillbaka till affären och löser ut mina varor...


Samma morgon hittade jag en glass i min väska. oäten, ofryst. oerhört bortglömd. Jag hade fått en gratiskupong att hämta ut och skulle överaska maken med en glass. Jo - den som blev överaskad var nog jag... :-D


Idag är det för övrigt 5 år sen vi blev kära i varandra! Så grattis till oss...  


S & S har äntligen skrivit lite om sin lille kille på sin blogg - jag trodde jag skulle smälla av av nyfikenhet igår. De vet hur som helst redan att han var väl värd väntan eftersom de verkar ha matchat dem med det 'perfekta barnet' :-D


Nu ska jag ta tag i dagen och packa varor som ska till en annan butik.
Dagen idag kommer bli lång tror jag... imorgon är åtminstone inte märkliga kollegan här iaf - skönt det.



 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards