litenlangtan

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Regler är till för att brytas sa maken

Av litenlangtan - 26 mars 2010 07:39

Gårdagen innehöll flera trevligheter... Först var jag på Plantagen och handlade lite blommor för att pryda vår butiksentré med. Alltid skönt att få sätta händerna i mjuk svart mylla och sen se hur det gror och växer...
Efter det var det lunch med två trevliga herrar - min kompis Ex och hans bästa vän - den ena träffade jag nyligen och den andre har jag inte träffat på 5 år! Det var kul och kändes som "back in the old days" - vi konstaterade att inte mycket hänt på 5 år!


Vidare skrev jag på Facebook om min lunchdate varpå min syster frågade hur jag kände killen som jag inte sett på 5 år - det var ju mänligen en som hon regelbundet träffar i jobbet eftersom de är delaktiga i samma projekt! Så då fick jag tillfälle att återigen prata med killen i fråga. Vi konstaterade att världen ÄR bra liten ibland!


Så kom eftermiddagen och jag och mamma skulle mötas upp i Mölndal för att åka ner till Ullared.
Under resans gång tog jag upp lite kring adoptionen och sa att vi fått en bibba papper med frågor och att det stod att man skulle reflektera krings sin barndom - men att jag väldigt lite mindes - kunde hon kanske berätta lite om min barndom...
Först sa hon att hon inte heller mindes och att hon blandar ihop sina fyra barn... Men vi kom att prata om mig och brorsan, att vi lekte med alla barnen på gården, stora som små, att vi aldrig hade problem att hitta vänner eller klarar oss i skolan. Hur mamma alltid jobbade kvällar och var hemma med oss på dagarna. Våra bästa vänners mammor var ju också hemma så vi hade lekkompisar trots att vi inte gick på dagis.
Vi pratade lite om tiden på sjukhuset... om pappas uppfostrinsmetoder och jag frågade om hennes egen barndom...


Hon sa att hennes egen mamma var... lite kall...
Morfar var den som satt och höll henne i handen när hon inte kunde somna på kvällen och som var den som fanns nära henne. Alltid.
Så minns jag också mina morföräldrar. 'Moffa' var den mjuka, vänliga, alltid snäll och uppmärksam. Men mormor var hårdare, svalare och alltid lite distansierad. Mamma sa att man kanske omedvetet tar efter dem man uppfostrats av och vi konstaterade att det nog var så och att man kanske tar till sånt man själv känner till när tålamodet tryter. Utan att tänka...
Vi pratade lite mer om pappa och jag nämnde något om mammas nya man - men det nappade hon inte på. 
Vi pratade också en del om farmor och så kom vi in på julen och mamma sa att min bror åtagit sig att "hålla i julen" i år...
Vi hade gärna gjort det vi också men vi har inte plats riktigt...


På hela taget var det ett bra samtal och vi hade en bra resa - på hemvägen pratade vi jobb och lön och trivsel osv... 


Köpstoppet gick käpprätt åt h**vette... Jag hade som plan att BARA handla det som stod på listan. Men direkt när jag kom in hittade jag saker jag glömt att skriva upp. Fast det blev inga jätteköp utöver listan. Maken fick en löparjacka, en WCT-jacka, ett par löparshorts - sammanlagt 290:-
Jag fick en tvättpåse till BH:ar för 7,50:- :-D
Hemmet fick tvättmedel, servetter och nåt mer som jag redan glömt.
Däremot så ska jag hem och kasta alla mina strumpor som jag har i garderoben för jag köpte nog minst 20 par nya igår... :-D Gud så skönt att ha nya fräscha strumpor och slänga ALLA gamla... kanske ska man tom sätta små tryckknappar i de nya så man parara ihop dem direkt när man lägger dem i tvättkorgen - läste nånstans om nån som gjort det!
Tänk att aldrig mer behöva ha udda strumpor!


Jag har i veckan återupptagit kontakten med en tjej som bor norröver - hon har i dagarna blivit mamma till en efterlängtad dotter - efter att spontant blivit gravid efter 4 misslyckade IVF-er och ganska långt gången adoptionshemutredning... 

Jag planerar också att försöka återuppta kontakten med en tjej som var till stort stöd för mig när det stormade som värst med min bror...


Trevlig helg på er alla! 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards