litenlangtan

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Inget är väl som väntans tider

Av litenlangtan - 5 maj 2010 13:35

Håhå jaja...
Hittills har jag tyckt att vår väntan på adoptivbarn har vart rätt okej...
Vi tog ju bestlut om att lägga ytterligare IVF på hyllan nån gång i december... Och sen gjorde vi en "obligatorisk & politiskt korrekt" sorg-period över januari och februari... Vi startade upp i mars och ambitionen var ju att vi skulle vara klara innan sommaren...


Och självklart förstår jag om saker och ting drar ut på tiden när allt handlar om människor och att saker och ting ska passa ihop... För ibland är det ju svårt att passa ihop scheman och tider och allt man ju vill få ihop...


Vår hemutredare verkar fortfarande vara sjukskriven iaf - maken mailade henne igår och vi har inget svar fått än... Visst är det säkert så att hon kommer efter med en hel del uppgifter och vi har ändå ingen möjlighet att styra upp något möte den här veckan... Men det vore ju bra att kunna planera in något möte nästa vecka kanske... ?


Appropå att vänta så är vi nog experter på att vänta på bredband iaf...
Jag vet inte om jag bloggat om hela historien någonstans men vi har hittentills haft Bredbandsbolaget (BBB) och ville byta till Telia (T) och vi la en beställning hos T i januari...
Under februari skulle vår hemtelefon porteras över från BBB till T då vi ville behålla vårt nummer. So far so good... Men när vi kom hem från vår semester funkade varken telefonen med T eller bredbandet med BBB...
Resultatet av detta är oändligt många samtal till BBB och T för att klara ut vem och när och vad och varför...
Till slut kom vi fram till att BBB skulle koppla ner så fort som möjligt (snarast var deras egna ord) och sen skulle en nybeställning av bredband göras från T. Snarast visade sig vara ett ord som ingen kunde varken stava till eller använda sig korrekt av på BBB - det tog 28 dagar innan BBB lyckats få sin underleverantör att koppla ur BBB ur vår telestation. När sen T skulle beställa nytt bredband så visar sig ledningen vara obrukbar och nu har vi väntat i 14 dagar på att en tillräckligt kompetent tekniker ska ringa upp och och boka en tid för att komma in i vår lägenhet och laga det som är fel...
SÅ - ofrivillgt tålamod is my middlename kan man säga...


Det har gått så långt att jag anmält ärendet till www.ktib.se som är nån slags konsumentfunktion för just telefon & internetlevernatörer...
Sent omsider har jag haft ork att maila BBB till sist och det gjorde jag i söndags kväll. Redan på måndagen fick jag ett samtal från någon på BBB som ursäktade sig så mycket för allt strul och bekräftade att BBB har problem med sin underleverantör Skanova och de lovade bot och bättring. Jag skulle få återkoppling via mail och hennes telefonnummer och hon skulle personligen bevaka mina kommande fakturor och jooodå jag skulle minsan få 1000:- extra för allt besvär jag haft med dem - redan denna vecka!


Inga mail, inga telefonnummer, inga pengar... BBB i ett nötskal skulle jag vilja säga...
Som tur är har nån granne till oss ett oskyddat nätverk som vi surfar på hemifrån. Men det går ju knappt att posta blogginlägg, ladda upp bilder eller nåt... seeeeegt så det förslår...
Maken ville byta för att kunna se TV via bredbandet - fotbollsäsongen från italienska ligan hägrade... Snart spelas de sista omgångarna och vi har fortfarande TV via boxer... Eventuellt måste vi förlänga det 3 månader till om vi nu inte får bredband snart...


*Dubbelsuck*


Ja, tålamod är en dygd sägs det ju... Det står på Wikipedia att det är en moraliskt eftertraktansvärd egenskap... Jag tror att de allra flesta adoptivföräldrar är tvingade till tålamod. Ofta är det ju inte saker man kan påverka alls. Men... VARFÖR måste just vi råka ut för saker som fördröjer, försvårar, komplicerar och sabbar...


Jo för de starkaste väntar alltid längst läste jag nånstans...


Någon gång i den här soppan med BBB & T så har jag haft lust att sparka, slå, skrika, ha sönder nåt och bara flippa ur liksom... Inte för att det på något sätt skulle hjälpa men det hade varit ack så skönt att bara få tjuta, skrika och slå...


Eller som jag skrev på Facebook - hyra ett plan med tillhörande banderoll med texten "HATA BREDBANDSBOLAGET" och skicka fakturan till dem själva...


Dagens roliga: att kolla vad folk har sökt på för att hamna på min blogg... :-D
Och Dagens roliga 2: idag ska vi baka filmjölkslimpa och bjuda på kaffe/macka/bulle/kaka för alla vänner som orkar ta sig ut till oss på en vanlig onsdagkväll för världens bästa man fyller år i helgen - då är vi dock upptagna med att greja hemma hos R & B som köpte hus förra sommaren. Nu blir det 30-årspresent i form av arbetskraft för deras ute- och inneprojekt och avslutande grillning...

Jag hoppas det blir fint väder... Hatar svettiga regnkläder!



 
 
Kix

Kix

5 maj 2010 22:49

Ååååååå nej vad kruxigt med bredbandet, men allra mest tråkigt med att er utredare fortfarande är sjuk. Snart måste väl människan friskna till, sjutton ni har ju ett liv som väntar! ;)

Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards