litenlangtan

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Förlåt mig IVFare...

Av litenlangtan - 25 mars 2011 11:46

Jag ser i min statistik att många av mina läsare hittar hit via sidorna med idoga IVF:are...
Vi har En smula hopp, Mina drömmars barn, Kix, När väntan blir längre än 9 månader och Jeane Quidote som jag ser är flitiga läsare eller iaf länkare till mig...


Jag har självfallet läst på era sidor - jag gläds med er och jag våndas med er och jag gråter inombords med er - men jag orkar inte följa er varje dag.
Det är jag ledsen för - men för mig är IVF en så avslutad historia - som egentligen inte hade något gott med sig för mig.


Nu hade vi ändå inte kunnat komma fram till vårt land fortare - så det är inget jag vill ha ogjort på det sättet...
Men för mig har det aldrig funkat, inte ens lite grann...


Så jag ber om ursäkt för att jag inte läser era sidor lika ofta som ni läser, kommenterar och följer mina förehavanden. Kanske är det inte ni själva som läser utan era läsare som klickar sig vidare till mig...


Kanske finns adoption där som en tanke hos er eller era läsare...
Precis som det fanns hos mig när vi höll på med IVF och jag letade information om hur vi skulle gå vidare...
Jag hittade Kottefamiljen, Helga, Brummelisa och Min tusenmilaresa...
Snart kom hela min blogglista att bestå av enbart adoptionsbloggar och de där med IVF kom att hamna i skymundan istället...


IVF-processen var inte det fysiska - det var det mentala - det var där det tog stopp till slut... och nu när mitt mentala är på bättringsvägen, och jag är närmre stjärnorna än någonsin - då håller jag dörren stängd till mina gamla processer och de gamla drömmarna om att föda biologiska barn.


 


 
 
Teachgirl

Teachgirl

25 mars 2011 15:08

Jo, jag känner så lite själv. Läser fortfarande allt som är nytt via Google Reader och kommenterar också from time to time, men IVF är för mig ett tidigare kapitel. Det funkar ju bevisligen och jag är glad å allas vägnar, men för mig gick det aldrig vägen.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
MDB

MDB

25 mars 2011 21:35

Jag har full förståelse för att du gått vidare från IVF och att det är mindre intressant med ivf-bloggar.

Själv hann vi mest nämna adoption som ett alternativ men inte ställa oss i kö eller liknande. Jag tycker att det är intressant när du skriver om det praktiska kring själva adoptionen, men sett ur min egen synvinkl är det nog dina tankar och funderingar kring föräldraskapet som är det mest intressanta.

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

litenlangtan

26 mars 2011 12:02

Jag läser bloggar om biobarn också - inte bara a-barn såklart. Det är roligt och inspirerande! Men just alla våndor i IVFen och de tunga sorgliga bitarna är inget jag orkar dras med längre.
Jag har ju för avsikt att fortsätta blogga även när lillo är här så det lär bli mer om föräldraskapet framöver! :-D

 
Lina

Lina

26 mars 2011 10:52

Hej!
Jag kommer inte ihåg hur jag snubblade över din blogg. Jag tycker att du har så kloka tankar och fin blogg så jag började läsa då och då. Sedan har jag ju mera jag börjat fundera på adoption börjat läsa just adoptionsbloggar för att få lite tips mm. Du behöver absolut inte känna att du måste läsa min blogg eller kommentera för jag förstår att om ivf är avslutat så ser man hellre framåt.kram

http://ensmulahopp.blogspot.com

litenlangtan

26 mars 2011 12:00

Hej Lina! Tack för din kommentar - jag har själv haft allt hopp i världen om att få IVF att fungera - men när jag för sista gången besökte SU så kändes det skönt att aldrig mer återvända. Sen har det vart tungrott även i adoptionen och vi kommer möta mer motstånd där också - men skillnaden är ATT det blir barn :-D
Det är gott att ha er här, ni som nosar på ämnet - det finns allt för få adoptionsbloggar som är öppna just nu så det är härligt om man kan inspirera någon att öppna sitt hjärta för att adoptera!
ha en skön helg!

 
Ewa

Ewa

26 mars 2011 21:42

Hej, vill bara säga, jag är så lycklig att vår IVF för tio år sedan inte fungerade. Aldrig skulle jag vilja ha det annorlunda!!! :)

http://ewabramstang.wordpress.com

litenlangtan

27 mars 2011 12:00

Tack för att du delar med dig - jag är också tacksam över att det fanns fler alterativ och att vi snart är framme! :-D

 
Kix

Kix

28 mars 2011 20:35

Du behöver absoult inte be om ursäkt, så är det bara. Vi är i olika faser i livet och vi måste prioritera, för man hinner inte läsa alla bloggar. Jag läser inte lika ofta om de som lyckats med ivf, även om jag gläds OERHÖRT med dem så kan jag inte för må mig läsa om graviditens olika steg och hur man mår. Det är bara så. Jag måste prioritera att läsa det som intresserar mig.. :) Jag är glad att läsa om dig oavsett om du inte läser det jag skriver! :) Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards