litenlangtan

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Vem är du?

Av litenlangtan - 12 juli 2011 12:26

Vissa förberedelser är svåra att göra innan vi vet vem det är vi väntar på.
Jag har lite tappat lust att glädjas och ta mig an de där förberedelserna - när vi inte vet vem vi väntar på. Är det en liten, en mellan eller en stor?
Pojke eller flicka? Vad kan hon eller han? Vad har eller hon för favoritmat och hur gillar h*n att somna in, vilka typer av saker är favoritleksaker, kan han eller hon prata och sjunga, vilka ramsor eller sagor hör till favoriterna?


Vi har ju som jag skrivit tidigare köpt en del kläder som borde passa en 1½-2 åring... Mest ganska neutrala kläder utan könsstereotypa mönster - i alla de färger.


Jag har inte tvättat kläderna än - mest med tanke på att jag ska kunna skänka det som verkligen inte passar vårt barn. Då kan det nog vara bra att prislappen sitter kvar så det syns att plagget är nytt. Men så fort vi vet VEM vi väntar på så ska här tvättas kläder i litet format.


Igår åkte jag iväg med 2 fulla kassar med saker som skulle skänkas - och kom hem med en full kasse med grejer igen! :-O


Idag har min kamera kommit till postens utlämning så jag ska åka och hämta den om en liten stund! Det ska bli kul att testa den! Måste nog iofs skaffa ett minneskort till den som är lite större än de vi har hemma!


Har sökt AC utan resultat idag. Det verkade bara vara vikarien på plats och hon kanske inte har koll alls...


Jag skulle vilja veta varför det tagit 4 månader för det här pappret att nå oss och varför våra medväntande inte fått något sådant...


 

 
 
Hedda

Hedda

12 juli 2011 14:50

Ja, det är verkligen svårt att förbereda när man inte vet hur stor/liten den lill* är. Är det skötbord som ska införskaffas, eller cykel? Jag tog uppfrågan med maken igår, att vi kanske måste börja köpa saker. Han tyckte att vi ska vänta med ALLT tills vi har fått barnbesked. Men då blir det väl stressigt värre... ;)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

12 juli 2011 15:44

Jag kan tänka att det kan vara svårt och framförallt dyrt att köpa allt på 3-4 veckor... Jag menar - hittar man en bra deal på något så slå till - eller låna av vänner eller köp begagnat! Många småbarnsföräldrar vittnar ju om onödiga köp! Självklar är det en fördel att veta kön men framförallt ålder! Justnu letar jag efter en prisvärd babyvakt. Den vi köpte var det inget bra ljud i... Men den åker nog ut på tradera igen!

 
TeachMom

TeachMom

12 juli 2011 23:41

Vi väntade till barnbesked, trots att jag var hemskt sugen att börja förbereda. Eftersom vi visste att vi hade en lång väntan till RB var det ingen jättebrådska. Men det var spännande att vänta och få veta hur gamla de var.

Nu är det snart er tur! Hoppas att du får några svar snart!

http://varforintejagocksa.blogspot.com

litenlangtan

12 juli 2011 23:46

I ert fall förstår jag mer än väl! Men på 3-4 veckor blir det väldigt mycket shopping! Jag kommer nog inte ta något ledigt innan vi åker alls heller.., :-)
imorgon är en ny dag!

 
Mymlan

Mymlan

14 juli 2011 21:30

Jag känner igen tankarna men delar Heddas problematik. Jag tycker det är dags att börja förbereda och göra en del inköp, sonderar terränger och grejar. Maken vill vänta till BB. Det kommer kännas i plånboken...

http://mymlansskriverier.blogspot.com

litenlangtan

14 juli 2011 23:01

Jag frågade precis maken om han tyckte våra (mest mina dock!) förberedelser var bra - han svarade att det var bra att vi spridit ut kostnaderna och att det känns ganska förberett. Han kommer köpa saker sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards