litenlangtan

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Vad göra?

Av litenlangtan - 24 augusti 2011 11:08

Nyss hade jag tre kunder här... Två är bröder och vi har pratat lite löst om adoptionen förut. Den tredje är inte min favoritkund direkt - jag har väldigt väldigt svårt för honom - jag tycker han är en stor jävla mansgris...
Vi pratade om mitt giftermål som för övrigt snart varat i 2 år och då frågade denna mansgris om jag inte skulle ha barn snart...


Då berättade jag även för honom att vi skulle adoptera. Det resulterade i det sjukaste samtal om adoption jag någonsin haft... Tre karlar som högljutt skämtar om att adoptera, smuggla knark i blöjan, välja barn, kostnader, handikaapp och ja alla möjliga vidrigheter...

Jag försökte tappert överrösta dem och berätta om situationen - hur vi ser på det, att vi talat om dessa omöjliga moraliska dilemman, handikapp mm mm...


Tillslut sa jag bara att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta...
Mest hade jag velat be dem hålla käften!


Jag vill ju vara ärlig mot dem som frågar mig. Men jag tycker inte jag måste ta dessa fördomar och stå ut med att höra dem eller ens försöka försvara mig och mitt framtida barn...


Det hela var egentligen rätt absurt. Så jävla jävla MANSGRISIGT...
Jag känner mig ganska omtumlad efteråt och jag vet inte om jag ska tala med min chef om det. För det handlar ju om att dessa människor rackar ner på något som är mig högst privat. Något man inte skämtar om. På min familj.
Det finns väl gränser för vad man ska ta på sin arbetsplats.?

Jag B E H Ö V E R verkligen komma härifrån!



 
 
TeachGirl/TeachMom

TeachGirl/TeachMom

24 augusti 2011 11:57

Jag hade varit så arg! Om man berättar något personligt för någon vill man ju inte bara bli bortskämtad. Man ska verkligen inte behöva ta vad som helst på sin arbetsplats.

http://varforintejagocksa.blogspot.com

litenlangtan

24 augusti 2011 13:52

Jag var arg och väldigt väldigt ledsen. Man måste tåla ett och annat på den arbetsplats jag är men jag tar inte vad för skit som helst. Jag tror inte jag gör en stor grej av det men eventuellt kommer jag nämna det för min chef vid tillfälle. OM jag byter arbetsplats ska jag absolut berätta det för det är ganska sjukt hur mycket som accepteras med devisen - "du behöver inte gilla personen/deras attityd/deras sätt - du behöver bara gilla deras pengar"

 
Hedda

Hedda

24 augusti 2011 15:21

Det är ju verkligen helt otroligt att man kan sakna varje form av empati och känsla för vad som är lämpligt att säga! Men det är svårt med kunder. Arbetskamrater kan man säga ifrån till, men som sagt, kunder är svårt. Tror du att ni tappar dem som kund om du t ex skulle berätta för dem hur illa du tog upp?

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

24 augusti 2011 20:46

Jag har sagt ifrån när det skämtats sexistist, kvinnoförnedrande och uttalat rasistiskt - jag fann mig inte i situationen idag. Oftast när jag bitit ifrån har det vart ENDA kund där. Nu var de flera och jag hade svårt att värja mig och få en syl i vädret helt enkelt.
Vi får se hur jag gör när de kommer nästa gång...

 
Greengal

Greengal

25 augusti 2011 21:33

Nej Usch, sån skit ska du inte behöva ta!

http://vantanochlangtan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards