litenlangtan

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av litenlangtan - 3 februari 2011 21:29

Idag på eftermiddagen fick vi bekräftat att våra dokument nu är på väg...
Det känns bra - normal postgång, översättning och "landning" i landet ca 1 månad tror jag...
Nästa steg antar jag är att vi blir tilldelade ett av de 7 barnhemmen...
Jag fick frågan om vi helt ville hamna hos något visst barnhem idag av Kvarnlyckan - men vi har inte funderat så långt...

Det hade vart helt underbart att ha råd att åka till karibien när vi ändå är där men det beror på hur mycket pengar vi får ihop...

Äntligen har en ny grön bock tänts på vår sida på AC...

 

Jag ryser när jag ser det... Att vi är här nu, vi "väntar barn" PÅ RIKTIGT!

Ah, det känns helt jävla galet... att vi faktiskt skulle komma hit...
Jag trodde nog aldrig det...
Jag var så säker på att jag skulle förbli barnlös och hopplöst vara i det facket...

Nu ska jag läsa lite mer på vårt forum om hotell och städer och Karibien och på AC's sida har ny information blivit tillgänglig!


Ha en skön helg alla!

Av litenlangtan - 3 februari 2011 13:01

Håller på att boar lite hemma faktiskt... Inte med möbler till lillo men vi måste hitta nya lösningar till de saker som redan finns. Exempelvis de flaskor med alkoholhaltiga drycker som står olämpligt placerade, rengöringsmedel som är lättillgängliga, utrymmen som måste skapas för nya saker. Garderober måste rensas och saker måste flytta ner i källaren och tvärtom...


Just när våren kommer så är jag väldigt sugen på att göra om och fixa och skrubba rent och möblera om... så det är väl det som håller på att hända nu när ljuset återvänt :-D


Ledig från jobb i helgen och det ska bli skönt...
Ska leta runt lite på loppis efter vissa saker, äta lunch med min man, leta efter en top till ett kalas jag ska gå på...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards