litenlangtan

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av litenlangtan - 11 februari 2011 17:32

Har visst Traderat hem en babymonitor med bildskärm...


Den ska fungera bra i mörker också och det kan komma väl till pass under sommarens varma kvällar när man gärna sitter ute och grillar med vänner och grannar...


Kan förmodligen vara praktisk att ha även i landet... :-D



Pris 225:- +frakt - nypris var runt 1300:- så jag hoppas den är bra!


Nu fungerar både Internet och TV igen och det känns bra, skönt att vara inne och ta igen alla 'Halvåttahosmig' som man har missat i veckan - för vem vill gå ut i onödan i det här busvädret...


Maken är på gymet och jag har sysselsatt mig med att para ihop strumpor och vikt tvätt. Funderar vidare på min blöjförvaring men det blir nog inget sytt idag heller. Jag vill att den ska funka på direkten, orkar inte tänka och tänka om...


Idag har vi lämnat bort vårt akvarium som fått för lite uppmärksamhet det senaste... En vän till min syster har en pojkvän som gillar fiskar så nu har de flyttat och förmodligen får de ett gott hem! :-D
Nu måste jag ha något värmande i kroppen, det är iskallt inomhus...
kanske ladda en fredagsbrasa?


UPPDATERING: läs Kvarnlyckans recension av dagen då de blev en 2-barnsfamilj ÄNTLIGEN! Det verkar vara en livlig krabat de har fått iaf :-D

Av litenlangtan - 11 februari 2011 15:41

En av mina bloggfavoriter har i dagarna blivit mamma -självklart har jag lämnat en kommentar och hälsat grattis. På skoj kikade jag in idag för att kolla hur många kommentarer hon fått... 1084 st i skrivande stund! Det lär ju inte nån av oss väntar på BB få iaf... Hoppas alla får en trevlig helg!

Av litenlangtan - 11 februari 2011 08:27

Jag  har ju tänkt att sy en blöjförvaring med en ficka för våtservetter - för det har man ju förstått att man gör av med några kilo sånna om året sen...


Så jag tänkte att jag skulle kolla in butikens utbud och jämföra lite...


Det finns såklart astma & Allergiförbundets märkta och svanenmärke på de flesta. Det varierar i pris från ca 15:- för 72st till 40-50:- för 62st...


Så jag vände på förpackningen för att läsa innehållet och se vad som skiljer dem åt?
Hemköp har egna Våta Tvättservettermed följande innehåll:

Aqua, Glycerin Glyceret-17 Cocoate, Phenoxyethanol, Sodium laureth-11, Carboxylate, Laureth-10, Disodium Phosphate, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid - kostnad 23.95:-


Och det billigaste alternativet är Eldorados Våta Tvättservetter med följande innehåll: 
Aqua, Glycerin Glyceret-17 Cocoate, Phenoxyethanol, Sodium laureth-11, Carboxylate, Laureth-10, Disodium Phosphate, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Aloe Barbadensis Leaf - kostnad 14.90:-


Nog för att jag känner mig lite orolig för om de där svåruttalade sakerna verkligen är bra för barns hud men skillnaden var hårfin mellan de båda produkterna. Förmodligen tillverkas de på samma ställe - men Eldorados innehåller lite Aloe Vera eller motsvarande?
Det här måste skärskådas och googlas - vad är det för smörja egentligen...


Och varför skiljer priset så mycket mellan två så likartade produkter... Eldorado hade ingen sexig förpackning men det är ju skit samma - den ska ju in i min förvaringsficka...


Jag försökte sy det där blöjfodralet igår men jag fick bara tänkt lite på hur det ska utformas och hur man borde få ihop det. Det är en verklig utmaning att få alla moment och detaljer jag vill ha och lösa det på första försöket. Det blev en del sprättande på skötunderlägget...
Därför klurade jag mest igår. Vill vara pigg och pepp när jag sätter mig med förvaringen. Det blir lätt att man tappar sugen om det strular för mycket.


Vi är fortfarande utan bredband och TV så vi får väl se hur mycket tid jag hinner få ihop för att sy i helgen. Det är 30-årskalas och middagsbjudning också som kräver sitt...


Imorgon kommer jag träffa A som jag inte sett eller hört av sen vi hade vår bröllosdagsfest i augusti/september.
Jag har ju verkligen inte brytt mig om att höra av mig eller söka kontakt med henne - men ryktesvägen har jag ju förstått att hon har separerat och skaffat ny lya och nya vanor...

Det ska också bli spännande att se om någon enda människa för vår adoption på tal. Det brukar ingen göra på de här träffarna trots att alla känner till det. Märkligt...


Sånt kan faktiskt såra mig. Speciellt som att alla andras graviditeter är högintressanta trots att de är så 'mainstream' (haha)
 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards