litenlangtan

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av litenlangtan - 4 februari 2011 19:18

Glömde ställa om klockan när maken gick till jobbet så jag vaknade vid 9...
Öhhh, jaha...
Tog en promenad och lyssnade på 'husmorsskolan' med Underbara Clara och halkade runt i snömodden och pajjade mina svinigt dyra icke-vinter-kängor igen som jag skaffade i november...
var inte hungrig men tvingade i mig lite youghurt och kaffe och började sen må illa... riktigt illa... men jag kräktes inte.

Sen åkte jag till stan för att träffa maken och gå på second hand. Hittade en fin skål i glas som jag inte kunde motstå och mötte sen upp mannen på hans jobb. Det känns lite lustigt att gå in på hans jobb eftersom han jobbar i en värld jag aldrig varit intresserad av eller hafttillträde till... Så det känns som om alla tittar på mig och ser att jag inte hör hemma där...

Vi fick inte i oss nån mat - mannen hade haft fredagsfika och jag var illamående men lite kaffe och kaka gick ner. Ja, jag slarvade...
Sen traskade jag vidare i lite olika butiker och hamnade på babyproffsen. Såg en fantastiskt snygg barnvagn - bara 12 000:- (TJENA????)
Sen åkte jag och lämnade in min kamera som gått sönder. Det har gått ett år sen jag köpte den och NU har den gått sönder. Någon vecka efter att garrantin gått ut. MEN jag hade tecknat nån käck tilläggsgarranti så det täcker 2 år till så de tog emot den för att se om den gick att laga.

Skulle så gärna vilja ha en riktig systemkamera men det får nog dröja... jag skulle vilja kunna ta bättre bilder och då krävs nästan en systemkamera... kanske när jag blir 40? (shit, det är snart)

Sen handlade jag lite mat, knappt halvfull ICA-kasse - 410:-!!! Ekologisk kyckling och ekologiska citroner bland annat... sjukt dyrt med riktiga råvaror...
Sen åkte jag på ett sista secondhandbesök och där gjorde jag dagens bästa fynd. Jag hittade en pryl jag letat efter i flera månader. Maken har yttryck ett önskemål för ett bra tag sen och tanken var att jag skulle hitta en till i julas men de som fanns på Tradera steg så i pris så det blev helt ohållbart att få ihop en julklapp.
Nu stod en sån perfekt hel och ren pryl där på ett bord och den kostade helt lagom så jag blev tokglad!


Nu sitter vi i soffan och väntar på att den ekologiska kycklingen ska bli klar - den ska vara lääääänge i ugnen - men det kommer nog smaka sagolikt när det är klart!


Jag tackar för alla grattulationer. Det känns faktiskt helt underbart att vi är här nu. Jag hade tänkt att jag skulle skrika ut detta och skicka ett långt statusuppdaterande och ge ut den andra bloggen till alla och var en... MEN näe, det känns inte så angeläget längre. De som ska veta att vi adopterar vet det. De flesta har fått adressen till lillos egen blogg och ja, vi tar det sen när vi blivit utsedda till föräldrar till ett barn...
Nu ska vi bara softa och boa och mysa i vår hensamhet... :-D

Fortsatt skön helg på er alla! 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards