litenlangtan

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av litenlangtan - 27 februari 2011 19:29

Söndag kväll...
Jag jobbade igår och efter det gjorde hade vi besök av några vänner som kom förbi och tog en snabb fika. Kvällen ägnades åt film och skaldjur.
Idag har vi sovit länge, promenerat nästan 8 km in till stan och ätit frukost på vår favorititalienare. Sen gick vi till en söndagsöppen Second handbutik och shoppade till oss själva. På hemvägen handlade vi mat för veckan och sen har jag gått igenom mina garderober. Har rensat ut 2 stora kassar med kläder som ska skänkas och 7-8 plagg som jag ska försöka sälja på Tradera. Det kändes otroligt härligt att rensa ut sånt som inte passar, är sunkigt, slitet och trasigt... Jag har insett att jag behöver vita t-shirtar och linnen så det ska införskaffas.

Eftesom vännerna som var här igår har barn så fick vi testat vår bärsele och den verkar funka allseles ypperligt. Däremot var inte babymontitorn jag fick hem något vidare... Bilden funkar men ljudet var uselt... Så den får nog åka ut på Tradera igen...

Jag hade tänkt att jag skulle gått och fixat med vaccinering på tisdag kväll men ska ju gå på spanska igen! Måndag kväll ska ägnas åt en tjej i vår lilla "mamma-grupp" där vi har misslyckats få ihop nåt med allihopa.
Sist vi sågs var vi 6 stycken. En mamma hade då fått lämna sin son kvar i landet. Hon har av förklarliga skäl inte velat vara med i gruppen nåt mer. En tjej har faktiskt precis blivit mamma, i fredags fick hon sin dotter efter flera månaders väntan! Ytterligare en tjej har fått barnbesked - två döttrar och väntar nu på att resa!
Så nu är vi tre som väntar just nu...
Jag ska ringa imorgon och höra med AC om barnhemstilldelning. Jag tycker det borde vara dax för oss nu snart... Vår kontakt har inte svarat på mina e-mail under veckan så jag är lite sur på det faktisk...

Förhoppningsvis kommer snickaren som ska bygga vårt räcke i veckan också! Längtar till nästa helg redan... Vad har du för planer för veckan?


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards