litenlangtan

Alla inlägg den 14 november 2013

Av litenlangtan - 14 november 2013 08:49

Lillebror somnade rätt snabbt och tryggt i sin säng. Så långt inga problem.
När storebror skulle lägga sig blev han ledsen för tredje kvällen i rad. Det brukar sällan vara problem vid läggdags så detta är nåt nytt.
45 min senare hörde vi gråt från sovrummet. Vi gissade på lilleman - i så fall för 3:e kvällen på raken. Men det var stora! Som gallskrek!
Tig upp honom och lyckades lysa med ficklampa ner i svalget på honom och jodå, han är också drabbad. Han fick flytande Ipren och sen somnade han om i min famn. Detta var länge sen han gjorde, han är ju inget litet knytt längre - långa armar, långa ben!
Bar ner, bäddade om och L's mig bredvid. Smög upp för att gå på toa.
- mamma... Hördes från sängkläderna...
- jag måste bara gå på toa, jag kommer tillbaka strax...
-Mmm.

Tidigare har jag fått släpa med mig stora och kissat med honom i famnen för att bli lämnad av mamma när man är sjuk, om så bara för 30-40 sekunder, har varit en omöjlighet. Men nu gick det bra.

Natten har faktiskt varit bättre än vi vågat hoppas. Alls 4 har sovit, inte perfekt, men inga uppvaknandet, fram till 06:30. Maken fick lov att gå till jobbet då stora deklarerade;
- ja måj bja!

Nu leker de på golvet, frukosten är avklarad och vi ska strax klä oss och gå ut lite och leka.
Blir det inte värre än så hör idag så överlever jag!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards