litenlangtan

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Mer skitsnack!

Av litenlangtan - 19 november 2013 20:03

Lämnade en rätt ledsen unge utan blöja på förskolan idag. Han har ju vart därifrån en vecka nu så han ville inte alls gå dit. Han trodde att vi bara skulle hämta hem den barnvagn som stått där sen han började i augusti - som han sovit i på deras utedagar.
Men han hade haft det bra när jag kom för att hämta och det hade gått bra utan blöjan.

Vi gick hem och tog på oömma kläder och gick sen till en väl inhägnad lekplats i närområdet - barnen hade jättekul och det var rätt skönt att inte behöva fundera på vart lillebror tänkte ta vägen. Han har nämligen visat sig vara rätt ointresserad av leksaker - han är alltid på väg mot en vattenpöl, ett staket, en trappa, en soptunna eller nåt annat som lockar mer än prylar.

När vi kom hem fick jag bli varse det dåliga läget med att ta bort blöjan under höst/vinter.

Stora har lite svårt att skilja på kiss och bajs, så han deklarerade att han måste kissa.

Men nu var det ju inte det han gjorde utan det andra. Och det var ju lite konstigt att när jag försökte ta reda på alla kläder, korvar, ungar och ytterkläder så hade han gjort så lite...

När allt var uträtt skulle jag ta reda på ytterkläder som låg utanför dörren. Och där, på vår förstubro, låg en rejäl bajskorv!
Ooops. Som tur var hann jag se den innan maken kom hem och satte foten rätt i den...

 
 
Ingen bild

Sara

22 november 2013 18:36

Wow vad duktig Stora är, torr redan som 2 1/2 åring.!!!!!
Min stora var det oxå tidigt, men vi hade nattblöja på ganska länge och blöja när vi åkte länge i bil, men det kom aldrig nåt i dom. Lilla har haft det betydligt svårare, han är 5 och har fortfarande nattblöja och den är fortfarande tung på morgonen. Har testat att ta bort blöja men han vaknar inte ens när han kissat ner sig. Ja ja alla är olika.....

litenlangtan

23 november 2013 23:01

Det har faktiskt gått superbra hittills MEN igår kissade han i vinteroverallen. Inte lika käckt!
ja, alla är olika och tur är väl det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards