litenlangtan

Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Nervös post

Av litenlangtan - 20 november 2013 16:37

Varje gång jag får post från landstinget/sjukvården med texten "till målsman för [storebrors namn] så blir jag sjukt nervös.

Vi väntar nämligen på att få en tid till en undersökning som kräver att stora ska sövas.
Det är egentligen ingen större orsak till oro, om något var knas skulle han inte utvecklas så fint som han gör.

Pratar lika bra som en 3-4-åring redan och sitter just och pusslar 20-bitars pussel för sig själv, kan i princip alla bilmärken, känner igen ett tiotal bokstäver och är rött bra på att räkna.

Men att bli sövd är läskigt, inte minst för att jag själv varit med om mycket traumatisk sövning som liten. Och så mycket jag vet kan det också innebära en risk att bli sövd...

Vi har väntat på kallelsen sen han fyllde 2 och dagens brev från sjukvården visade sig vara en kallelse till BVC's 2 1/2 års kontroll. Den klara han med bravur!

 
 
Ingen bild

Sara

22 november 2013 18:29

Förstår att det känns oroligt! Skönt att brevet bara gällde BVC😀
Vi väntar på 51/2års kontroll och jag är lite orolig. På den ska barnet kunna rita en detaljerad gubbe och skriva sitt namn. Min M har talets gåva och kan prata för sig och förklara de mest invecklade saker MEN rita och skriva är han näst intill ointresserad av.

litenlangtan

23 november 2013 23:03

Håller tummarna att han ska fixa en snygg gubbe till BVC-sköterskan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards