litenlangtan

Alla inlägg den 17 november 2014

Av litenlangtan - 17 november 2014 13:36

Och som några av er här redan vet så har jag förr om åren stickat massor. Men inte så många större plagg.
Nu tänker jag ändra på det genom att vara med på en koft-KAL - knit a long-kofta! Det ska bli superkul!
Måste ta mig till en garnaffär och skissa fram och bestämma mig för hur jag vill att koftan ska se ut.
OM någon vill haka på så går det visst att anmäla sig fram till på söndag!

Men så ni som läser här om barn och adoption inte undrar varför det kan dyka upp nåt stickrelaterat...

Av litenlangtan - 17 november 2014 13:16

Tror inte någon blir förvånad om jag säger att jag egentligen inte hoppades få jobbet jag skrev om i förra veckan.
MEN det känns irriterande nog jävligt surt när ägarinnan till butiken ringde mig nyss och berättade att de haft en tjej där i fredags som de nu redan bestämt sig för. Så jag behöver inte komma imorgon...

Det var ett tillfälligt jobb, de har säkerligen det mycket bättre med någon ung som inte har barn, inte kostar så mycket i lön och som kan ställa upp hur mycket/lite som de behöver osv osv i all oändlighet.
Samtidigt får mitt självförtroende (avdelning för yrkeskunnande, yrkesstolthet och erkännande) sig en kraftig smäll, nertryckt för källartrappan och instängd i en mörk skrubb. Det sitter långt in att locka fram det där igen!
FAN!

Av litenlangtan - 17 november 2014 08:39

Mormor hade gjort klart kusinens paketkalender inför december och jag kommenterade att hon ju slipper slå in 48 paket till iaf.
Då replikerade hon att det var just det hon tänkt göra...

Jag blev genast helt matt. Vi bor litet och våra barn har redan leksaker så det räcker och blir över! Bara tanken på ytterligare 48 (små) grejer in i våra liv innan jul blev lite för mycket!
Jag vill inte vara otacksam på nåt sätt men ska en köpa 72 paket till barn blir det ju inte heller nån vidare kvalitet tänker jag.
Så våra barn ska få varsitt paket på adventssöndagen istället precis som förra året. Tänker att 8 paket känns bättre än 48!

Storkusinen ville ju såklart inte byta ner sig men jag har ju syskon kvar som inte fått barn än men det kan ju skuta i bisarra mängder paket en gång i framtiden om mina barn också vänjer sig vid en paketkalender!
Tänker att det kanske inte är skitkul att packa in 168 paket i november om 3-4 år?!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards