litenlangtan

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av litenlangtan - 22 maj 2011 11:23

Puh, idag är jag lycklig och trött... Möhippade R hela dagen igår och vi hade så underbart trevligt hela jänget och hela dagen!

Jag vaknade tidigt eftersom det vart min tidiga vecka så jag gick upp och åt faktiskt lite frukost först. Sen letade jag efter någon sista detalj och vid 08.30 kom C och hämtade mig. Sen for vi in till stan och mötte upp ett par tjejer till och sen åkte vi till vår mötesplats där flera redan samlats. I samlad tropp åkte vi sen till brudens hus och klev upp för deras väg med fikakorgar och packning. Vi knackade på och en något förvirrad och överaskad brud släppte in oss. Stora dottern blev jätteglad - "Nu är det fest, nu är det fest" ropade hon och smaskade i sig av vår medhavda frukost!
Lillan som sov i vagnen vaknade och fyrade av sina leenden och vi packade ner saker till henne för hon skulle få följa med. Stortjejen fick åka med farmor och farfar som planerat.

Så gav vi oss iväg och hamnade såklart i bilkö på grund av en olycka och kom försent till vårt första stopp. Men vi fick ändå en lyckad aktivitet och sen tog vi oss vidare till en mysig park för picnic. Efter picnicen fick bruden försöka genomföra sina uppdrag som vi gett henne - det gick lite trögt så vi fick helt enkelt styra om våra planer lite och åkte in till stan en stund. Sen for vi hem till en i jänget där vi grillade och lyssnade på gamla 90-/2000-talshits hela kvällen...

Mätt, nöjd, glad och tillfreds med en mycket lyckad möhippa - vi hade en bra blandning av aktiviter och mycket nostalgi - och bara grejen att vi träffades och faktiskt gjorde det till en mycket minnesvärd dag för bruden - det känns väldigt bra!

Nu har jag inga krafter kvar känns det som, ska vila lite och börja läsa min nya bok!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards