litenlangtan

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av litenlangtan - 19 maj 2011 08:56

Snart är det dax för möhippa - en av mina finaste vänner ska äntligen få stå brud och jag är så glad för henne. Och det bästa av allt är att hon garanterat inte räknar med att vi ska hippa henne. Då hon faktiskt får avstå från att bjuda vännerna - jag vet att hon gärna sett att vi var där men att kompromisser är livets verklighet och de har gemensamt valt att hålla ett litet bröllop (om nu 22 gäster är så litet!)


Hur som helst så börjar det dra ihop sig. Jag är väldigt engagerad och tycker om att vara det. Det här är liksom sånt jag tycker är roligt. Planera, fixa, hitta på, pyssla, greja och dona - tänka och söka inspirerande och roliga påhitt och väl genomtänkta detaljer.
Det är nog iofs tur att jag "tagit projektledarrollen" - jag gör gärna så och ofta blir det i en grupp där personerna i fråga inte är så pådrivande själva.
Jag hoppas ingein tagit illa upp för att jag tagit på mig ansvaret. Men jag tror inte det. Många är bekväma av sig och tycker det är skönt att bara haka på. En av tjejerna som faktiskt är bjuden på bröllopet sa från början att "kosta vad det kosta vill" typ men vi enades om att hålla utgifterna lite lågt iaf. Hon har inte dykt upp till något av våra möten och inte återkommit med med än 1 endaste mening som kommentar på ett inlägg jag skrivit i vårt "evenemang" på Facebook.

Snacka om oengagemang. Vi vet inte ens om hon kommer känns det som...
Vi vet inte om hon ska ta egen bil, om hon överhuvudtaget tycker vi kommit fram till okej aktiviteter eller nånting... Tråkigt som fan.
Förra helgen la hon in ett inlägg på FB om att hon själv gift sig! Helt i hemlighet såklart - och jag kände omedelbart att "jaha - förväntar hon sig att vi ska uppmärksamma henne också nu på R's möhippa?" Men när jag snackade med en annan av R's vänner så sa hon att NÄE, vi gör inte det här till hennes grej, det är R's kväll och ingen annans!

Igår gjorde jag maränger och pysslade fina "kort" till brudens fotouppdrag - det tog flera timmar och jag hade kanske hoppats på att hinna med lite mer igår kväll - men jag får greja idag istället. Kanske hjälper maken till med det han kan ikväll och imorgon - han ska träna och åka in och kolla varvet en stund - sen får han vara behjälplig för oss lite (!) hoppas han inte misstycker!
Vårt liv har ju också ett innehåll och igår tog vi oss tid och åkte in till Liseberg och kollade Ebbot och "trummor och orgel" och ikväll är det Veronika Maggio och jag räknar med att ha massor med möhippapyssel att ta mig för både före och efter!

Vila får jag göra på söndag. =)
Vad har ni andra för planer för helgen då? 

 


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards