litenlangtan

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av litenlangtan - 12 maj 2011 09:26

Ledig dag; vaknade av mig själv kl 7 - maken steg upp och gick till jobbet och jag tog det väldigtr lugnt. Har just druckit kaffe och ätit frukost...


Sitter och försöker minnas låtar och saker som vi talade om för 10 år sen. En av mina bästa vänner ska ju gifta sig. Och möhippan är en vecka bort...


Vi ska göra varsin Spotifylista med låtar som vi har minnen ihop med bruden till. Och det är fanimej inte lätt - men det är roligt!


Dagen som idag ligger hyfsat blank - jag skulle vilja göra 'betongpyssel' men jag vet inte om jag kan röra ihop betongen utan en maskin - får se om jag testar lite senare...
Jag har lite grejer att sy och jag borde testa den nya torktumlaren.


Eventuellt ska jag träffa min gamla klasskompis idag istället. Våra två eller tre senaste försök att ses har blivit inställda av olika skäl...
Hon borde vara redo att kläcka sin bebis nummer 2 när som helst egentligen men jag hoppas hon orkar och kan ses idag - det hade vart riktigt roligt!


Åh, det är så tröttsamt att inget händer när det gäller adoptionen. Det är så trist att inte ha några nyheter eller glädjande besked. Den här väntan är verkligen frustrerande...
Att inte kunna boka in saker framåt, inte veta, att vara utlämnad åt främmande mäniskor att bestämma över en.
Att inte veta hur det brukar vara - för det finns inga regler - jag tänker på vårdgarrantin - inom 3 månader ska du få besked om när ditt IVF kan tänkas starta upp...
Men här finns inga garrantier alls...




Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards