litenlangtan

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Mitt-i-veckan

Av litenlangtan - 30 juni 2011 07:23

Igår och idag har jag ägnat tid (ja, arbetstid!) åt att läsa om två docksöta tjejer från vårt barnhem - Laura och Tatiana! Jag har småfnissat, gapskrattat och läst högt för maken - igår kväll kunde jag inte sluta läsa så det blev sent i säng och guuuu va trött jag var när klockan ringde i morse...


Nu längtar jag efter att få ett äldre barn - som jag kan pyssla och baka och rita med. De verkar ha så himla kul de där två tjejerna och deras famil! Tack så mycket för att jag får ta del av er resa och er vardag! (nu vet jag ju inte om deras mamma läser hos mig men jag tackar ändå!)


Gårdagen bjöd på lite loppisbesök - det bästa köpet var en alfabetsspel med Maja som enligt den hemsidan kostar 385:-
Jag gav en 10:a och tyckte det var lagom!


 
Jag hittade också ett spel typ "löjliga familjen" med djurungar i olika kategorier. Spelet var från 60-/70-talet så bilderna och djuren var lite 'annorlunda' men det går säkerligen att leka med framöver...


Jag hittade också lite fler magnetbokstäver. Dessa var små bokstäver och de lite mer ovanliga "ü" och "ñ" som kan komma till användning :-D


Efter jobbet träffade jag upp maken - och intog några glas vin/öl på en uteservering i Haga. Mys på hög nivå!


Där träffade jag också på ett par vars bröllop jag var på för 6-7 år sen... Insåg att jag inte hade så mycket att säga dem den här gången heller men men...
Det har kanske med barnalstrandet att göra. De gifte sig ungt och fick sin dotter för kanske 5 år sen... De lever ju sen länge det liv jag lika länge längtat efter. Det kan vara svårt att komma över en del sånna där påminnelser... Den 'svarta sjukan' gör hemska saker med åtminstone mig. Nu har de ju aldrig varit nära vänner till mig men det har tagit emot att träffa dem under ganska lång tid - därav min återhållsamhet...


Men snart kan vi ju vara föräldrar vi också - om de bara ville ringa från AC nån gång. Imorgon är det fredag = möte på barnhemmet igen och tja, kanske åker vår akt fram på bordet...


Vädret ska vara soligt och bra fram till lördag såg jag igår. Jag jobbar såklart och nästa vecka blir lite annorlunda för nu börjar semesterperioden... Lite annat folk, lite annat schema - men mest som vanligt...


Har jag förresten berättat vad min märkliga kollega ska göra på sin semester? Han ska ut och resa! Ensam. Till ett väldigt stort land. Och stanna 5 nätter. Han är redan mycket nervös och orlig - tänk om han missar sin anslutande flight? Tänk om han fastnar i passkontrollen och imigrations? Eller om han hamnar bakom någon annan som gör det? Tänk om han inte hittar? Tänk om...
Ja, ni fattar. Detta är S T O R T  för att inte säga det största som hänt den här killen!


Äldre kollegan ska inte ha ledigt och jag känner att han laddar inför årets "urladdning" genom att gå och muttra lite om allt möjligt. Det sjuka är ju att han laddar ur på mig. Och det sjuka är ju att han inte ska ha nån semester som gör att han samlar på sig gammal ilska och surhet som gör att det går överstyr. Jag vill ju bara "gå hem" och lämna det här panget bakom mig ett ganska långt tag.



 
 
Ingen bild

Nanashi

30 juni 2011 11:05

Den bloggen som du skriver om är jättefin och rolig att läsa!

Hoppas att de tar fram er akt imorgon och väljer er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards