litenlangtan

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Omvänt

Av litenlangtan - 11 december 2011 15:59

Någon sa att hemma väntar man på helgen - så att man är ledig. Här väntar man på veckan så att ens ärende kan komma framåt.


Helt omvänt med andra ord.


Idag är inte min bästa dag; mensvärken från helvettet och lite lätt hängighet. Med tanke på allt jävla skit man stoppar i sig är mensen dryg och smärtsam - stor skillnad mot när jag äter LCHF och har noll ont.


Kanske har jag sovit dåligt inatt också - svårt att bedöma ibland.


Vädret är okej, det är marknad idag och vi ska ge oss iväg om en liten stund då sonen fått nästa flaska. Han är också på ett litet annat humör idag...


För första gången erkänner jag faktiskt att jag längtar hem. Hem till vårt, hem till kvarteret, lugna stadsdelen, tystnaden, möjligheten att göra ingengting men ändå få saker gjort...
Det här med jul känns så fjärran och det är märkligt att det är den 3:e advent idag.


Tror jag måste upp inatt och maila med resebolaget för att se om det finns någon möjlighet att komma hem snabbare än på julafton. Vi tvingas nämligen släppa våra förbokade hembiljetter. Vårt ärende hinner inte bli klart tills dess. Ovissheten är ständig följeslagare...


Näe, nu får jag tar mig i kragen, mitt liv handlar ju inte om mig i första hand längre...

Barn · Resan
 
 
Ingen bild

Åsa

11 december 2011 18:41

Hej! Jag hoppas att ni snart får klarhet och får positiva besked om ärendets framfart. Ikväll har vi lyssnat på Fonseca så det är dagens musiktips. Vill ni ha med er ett svängigt minne heter skivan "Gratitude". Jag tycker den är super och jag är ju inte jättepositiv till landet.... :-).

litenlangtan

12 december 2011 17:27

Åh vad bra, jag ska faktiskt se om jag kan hitta nån kul skiva som minne härifrån...
Jag hoppas också att vi snart får besked, det är som att gå på nålar...

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

14 december 2011 22:52

Jag kan tänka mig att det känns extra tufft att vänta och i ovisshet i de här tiderna när det är så värdeladdade dagar som det är i juletider.
Hoppas ni får komma hem snart!
Och om inte - att ni kan njuta av en annorlunda jul hur det än blir.
Kanske tanken på hur julen hade känts om ni inte hade fått veta att er son väntade på er innan, kan göra att det känns lättare.
Men - jag förstår att ni längtar hem!
Det här är ju ingen vanlig semesterresa precis!
kram

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards