litenlangtan

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Summering av helgen

Av litenlangtan - 27 februari 2011 19:29

Söndag kväll...
Jag jobbade igår och efter det gjorde hade vi besök av några vänner som kom förbi och tog en snabb fika. Kvällen ägnades åt film och skaldjur.
Idag har vi sovit länge, promenerat nästan 8 km in till stan och ätit frukost på vår favorititalienare. Sen gick vi till en söndagsöppen Second handbutik och shoppade till oss själva. På hemvägen handlade vi mat för veckan och sen har jag gått igenom mina garderober. Har rensat ut 2 stora kassar med kläder som ska skänkas och 7-8 plagg som jag ska försöka sälja på Tradera. Det kändes otroligt härligt att rensa ut sånt som inte passar, är sunkigt, slitet och trasigt... Jag har insett att jag behöver vita t-shirtar och linnen så det ska införskaffas.

Eftesom vännerna som var här igår har barn så fick vi testat vår bärsele och den verkar funka allseles ypperligt. Däremot var inte babymontitorn jag fick hem något vidare... Bilden funkar men ljudet var uselt... Så den får nog åka ut på Tradera igen...

Jag hade tänkt att jag skulle gått och fixat med vaccinering på tisdag kväll men ska ju gå på spanska igen! Måndag kväll ska ägnas åt en tjej i vår lilla "mamma-grupp" där vi har misslyckats få ihop nåt med allihopa.
Sist vi sågs var vi 6 stycken. En mamma hade då fått lämna sin son kvar i landet. Hon har av förklarliga skäl inte velat vara med i gruppen nåt mer. En tjej har faktiskt precis blivit mamma, i fredags fick hon sin dotter efter flera månaders väntan! Ytterligare en tjej har fått barnbesked - två döttrar och väntar nu på att resa!
Så nu är vi tre som väntar just nu...
Jag ska ringa imorgon och höra med AC om barnhemstilldelning. Jag tycker det borde vara dax för oss nu snart... Vår kontakt har inte svarat på mina e-mail under veckan så jag är lite sur på det faktisk...

Förhoppningsvis kommer snickaren som ska bygga vårt räcke i veckan också! Längtar till nästa helg redan... Vad har du för planer för veckan?


 
 
TeachGirl

TeachGirl

28 februari 2011 10:03

Sportlovsvecka, need I say more? Jag ska ta det lugnt och omgruppera mig. I morgon blir det tyvärr ett besök hos tandläkaren, men annars ska jag ta det lugnt och passa på att träffa vänner.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

28 februari 2011 18:53

Har varit en sväng till mitt jobb idag och sagt "Hej",börjar känna av lite jobbångest, känns som att det ljuva livet snart är över ;-(
Imorgon kommer vår hemutredare hit för att skriva sista rapporten till Kina. Känns jätteskönt att det är den sista rapporten och att vi sen "slipper" varandra. Hela den här processen har ju inte varit helt smärtfri. Har städat och gjort det extra fint här hemma så att jag ska känna mig nöjd ;-)
Utecklingssamtal på eftermiddagen med F och fröken, ska bli spännande.....Sen på onsdag ska jag till kyrkis och prata av mig (spy galla???)med alla andra mammor om min lilla träff med hemutredaren och M får leka en stund med sin "bästis"........

Trevlig vecka!!!

litenlangtan

28 februari 2011 21:18

Livet trillar på förstår jag... Hoppas att sista mötet går bra nu och att samtal med Fs fröken blir spännande och roligt! Jag och blivande landsmamma har precis konstaterat att vi måste byta utredare tills vi ska göra återrapporter... Orka bråka vidare med den vi haft! Ska hem till maken och skriva barnhemsansökan! Kram och lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards