litenlangtan

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

tack för input...

Av litenlangtan - 6 februari 2011 18:35

Tack för er input kring vagn/inte vagn...

Vi köper nog den här sulkyn ändå men det är tveksamt om den kommer med till landet. Det är ett mycket bra pris för sulkyn och den kommer ju helt klart komma till användning framöver - och blir den inte använd får vi sälja den.

En ERGO-sele ska vi spana på... Den verkar väldigt bra även om barnet är lite äldre...

Igår var jag på en tillställning med jobbet. Jag träffade min chefs fru som har en kollega som adopterad barn från just vårt land. Hon var lite på kanelen och sa samma sak om och om igen...
Hon berättade hur emotionellt berörd hon var av vår historia och jag MÅSTE bara ringa henne när vi får barnbesked...
Javisst sa jag. NOT! Varför i hela världen skulle jag ringa till henne??? Hon lär ju få reda på det eftersom hennes man är min chef - men bara för att hon är så berööörd av oss så skulle jag nog knappast kasta mig på telefon och ringa henne? Jaja, det är ju kul att höra att folk är intresserade och involverade - men vi har ju träffats typ 2 gånger - hallå!

Jag körde och hade dessutom mina två kollegor - både den äldre och den knepige med mig i bilen hem. OJ OJ OJ vad jag hade roligt åt dem...

Idag har vi tagit en morgonpromenad och städat hemma...
Byrån som ska rymma lillos kläder står nu i källaren och ska få lite ny färg på sig. Ett steg närmre...!

Jag känner mig lite förkyld... Och det blir inte bättre...

Avslutar med en bild på min fina barnvagnspåse som jag köpt! Den har jag väntat på och längtat efter...


 

 
 
TeachGirl

TeachGirl

6 februari 2011 21:10

Jättefin påse!

http://varforinteviocksa.blogspot.com

litenlangtan

7 februari 2011 06:38

Visst är den! Jag tror den piggar upp en märk barnvagn! :-D

 
Kix

Kix

6 februari 2011 21:58

Visst är det väl otroligt konstigt att man åläggs ett åtagande att ringa och informera alla, vad hände med eget intresse att ringa och fråga???

Att det dessutom är en full kärring till ens chef som du träffat två gånger så förstår jag verkligen att du inte tänker plocka upp hennes uppmaning... :) Daaa!!!!

Jag läste din lista över vad du har lärt dig i denna process, mycket användbar. Mitt problem just nu är hur jag skall komma ihåg din lista om och när jag är i den fasen av adoptionen. Jag vill inte behöva gå på nitar själv, när du så tydligt staplar upp dem.

Kram på dig!! Kix

http://kix.bloggplatsen.se

litenlangtan

7 februari 2011 06:37

När jag hittat intressant inforamtion har jag kopierat den och lagt sen som ett utkast på min egen blogg. Där har vi en packlista, en lista med frågor till barnskötaren/barnhemspersonal och ett brev att skicka till nära och kära när vi är på väg hem med lite påminnelser inför vår emkomst...
Lätt att hitta och lätt att "bygga om efter eget huvud" :-D

 
Ingen bild

Hanya

7 februari 2011 13:12

Aha! Det var en sådan här påse du menade, inte en man stoppar barnet i..som jag trodde :-o Då kan du bortse från min kommentar om barnets ålder, haha. Superfin påse!

litenlangtan

7 februari 2011 13:36

Det var inte lätt att veta...
Nä åkpåse blir det nog inte någon...
Denna ska kompletteras med ett skötunderlägg och en "blöjförvaring" som jag ska sy själv. Har skissat på hur de ska se ut och fungera idag... Misstänker starkt att om man får en liten en är en "vanlig" skötväska att hänga på vagnen att föredra...

 
Hej och Hopph

Hej och Hopph

7 februari 2011 22:48

Fast hade hon adopterat från samma land själv?
Ja då kan jag förstå att känslorna kan rinna över ;-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

8 februari 2011 06:36

Nej nej, de har två bio-söner... hennes kollega på jobbet har adopterat från samma land som oss. Inte ens en nära vän utan en underordnad anställd. Hon är ju mer intresserad än sin man; min chef, men samtidigt så känner jag inte henne särskilt väl... Men hon vill väl... Jag får trösta mig med det! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards