litenlangtan

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Måndagstankar

Av litenlangtan - 9 maj 2011 10:32

Mycket riktigt så var mammas första reaktion:

-Har det hänt nåt? (allvarligt, oj oj oj??!!)

sen var den:

-Har det hänt nåt? (roligt fantastiskt, har jag blivit mormor?!)


Men vi hade bara vägarna förbi och ville säga hej... :-D


Helgen har susat förbi - det har vart helt underbart väder och vi har vart ute mycket. Jag har knappt hunnit skriva eller läsa nåt - men här finns tankar som måste ut...


Bland annat läste jag hos Hedda om skam...
Det är en känsla och en tanke som bott mycket hos mig. Varför vet jag inte egentligen. Det har inte så mycket med att "duga till känsla" att göra - utan i mitt fall är det kroppen.
Den här kroppen har jag skämts för många gånger. Kanske för att den hör ihop med att den allt som oftast har en rondör - att jag aldrig kan behålla vikten när jag är smal. Att jag alrig kan komma tillfreds med att den är svullen och bubblar över kanter och tar plats på ett obehagligt sätt...


Men visst är det sjukt att identifikationen av mig i min kropp sitter i sen så många år tillbaka. jag var kallad tjock när jag var lite. Men ser jag bilder på mig själv så var jag aldrig tjock, jag var högst normal i hullet.
Sen blev jag lite mullig men aldrig tjock...
Ser jag tillbaka på bilder sen 10 år tillbaka så är jag rätt rund. Men jag tror inte jag väger mindre nu, däremot har jag nog bättre proportioner nu och tränar/tränat mer sen dess...


Jag var snäll men aldrig söt. Sånt biter illa på en liten tjej...
Och så var jag då tjock på det... fastnar stenhårt på ens självkänsla och kroppsuppfattning.
Så klart att kroppen skulle fortsätta strejka även i vucen ålder och skammen la sig som en mörk matta över alltihop.


Det har vart väldigt skamfyllt att inte kunna. få barn. göra barn. skaffa barn. välsignas med 'egna' barn.
Senast på FK i fredags kom det där jävla uttycket igen... 'egna barn'...


Hur väl människor än vill en så känns det så lumpet att säga 'egna barn' för det är precis det det blir... Lillo kommer ju bli vår egen...


Och nu längtar jag nåt alldeles tokgalet efter lillo. Att få pyssla med och gosa med och krama en liten. En alldeles egen liten...


Hur räknar ni? Räknar ni er väntetid från det datum ni skickade er bibba med papper till organisationen? Eller från den dag då ansökan till barnhemmet gick ner? Jag vet inte hur jag ska räkna.
Det är egentligen inte så viktigt. Bara känslan av att det är månader sen vi började vänta på riktigt...


Men som maken säger hela tiden; för varje dag som går så kommer vi en dag nämare...


 
 
Ingen bild

Hanya

9 maj 2011 18:42

Jag räknar vår väntetid från första utredningsmötet. För oss är det då vår längtan få ett datum :-)

 
Ingen bild

Nanashi

10 maj 2011 09:44

Jag räknar från när vi fick vårt första godkännande av barnhemmet. Men för utomstående som undrar och frågar så räknar jag från att vi fick klartecken att samla papper.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards