litenlangtan

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Marknad och mera regn...

Av litenlangtan - 6 november 2011 22:38

Klockan är cirkus halv fem här i landet - medans det strax är läggdags för alla er som ska jobba eller upp med era barn imorgon...

Vi har haft en bra dag idag med. Jag var så himla trött igår kväll så jag slockanade vid 9 och sov rätt bra i 4-5 timmar. Sen har jag vaknat med jämna mellanrum och vid 5 kunde jag inte somna om utan gick upp strax efter och bloggade lite. Maken steg upp vid 07.30 och stack ut på en löprunda med en som bor intill här. Det är söndag och de stora gatorna är avstängda för biltrafik och det var jättemycket folk ute och gick,cuklade och sprang. Luften var betydligt bättre också. Efter frukost tog vi sällskap med A & J och bjöd med familjen G bort till marknaden. Vi kollade inte hela idag utan betade av en bit av marknaden och sen kom en plötsligt regnskur och då sökte vi skydd på en Pizzeria.

Sen tog vi och familjen G en taxi tillbaka och smet in på barnaffären och köpte nappflaskor och de obligastoriska gåvorna till fostermamman. Sen upptäckte vi att de flaskor vi köpt nog var för små så vi gick och bytte dem mot storleken större och tog en kaffe i parken. Där satt vi och spanade på alla små barn som lekte och det känns helt makalöst att vi snart är en del av det där jänget familer som hade roligt vid klätterställningar, gungor och rutchkanor... :-D

Nu är det slapptid på hotellet - alla väntar på mat tror jag...
Imorgon är det helgdag så jag vet inte var vi ska hitta på. Eventuellt är det mrknad även i morgon och det kanske är ett utmärkt tidsfördriv imorgon med...

Familjen G verkar lite märliga - när vi först mötte dem på flygplatsen hade de verkligen packat light. Var sin väska - ingen vagn, ingen egen dator och inga planer på att resa någonstans under tiden mena väntar vilket är brukligt här.

De är fast inställda på ATT DE SKA VARA HEMMA TILL JUL då mannens mor tydligen är sjuk i cancer.
jag frågade om de rest långt förrut men fick svaret att detta var hennes första flygresa och det är nog hennes första vistelse på hotell också för hon frågade om den lilla handduken som låg på trappsteget in till duschen... varför låg den där? Nästan på golvet?
jag förklarade att den var till för att lägga på golvet då det stänker ut vatten på golvet när man duschar och att klinkersgolv blir väldigt halt...
Det lät ju som en bra förklaring tyckte hon...

De är trevliga men lite svårpratade - man har ju inget gemensam förrutom just det här.

A & J har fått sin domstolsförhandling avklarad men i just deras domstol skriver de ut pappershögarna några dagar efter så de har ännu inte fått det på pränt så att säga. utan de där papprena kommer de heller inte vidare i processen - viljet börjar märkas lite på dem. de har nu vart här i 6 veckor och börjat lessna lite granna. De vill hel till huset, hunden och vardagen...

Jag hoppas att det ska undan för dem nu i veckan och att de kommer hinna med sitt plan de bokat hem på fredag...

Min mage börjar skrika att den är hungrig trots att den fått pizzalunch idag. Undra vad det blir för mat Jag måste säga att jag gillat maten hittentills och det är superskönt att slippa laga mat än så länge...

Vi har skypat med min mamma och jag hoppas det blir fler skypesamtal med andra i familjen eller kompiskretsen...
Å sedär nu kom maken med chips - mums... :-D

 
 
Sara

Sara

7 november 2011 09:48

Härligt att höra att ni äntligen är på plats och redo för lilleman!!! Hoppas att första mötet går bra eller det är klart att det går bra!!! Ladda nu alla batterier för nu börjar snart ert nya liv!!

KRAAAAM
Sara

http://saxdesign.blogspot.com

 
TeachMom

TeachMom

7 november 2011 12:02

Roligt att se att allt flyter på. Det kan vara knepigt det där att träffa några som man bara har en sak gemensam med, det är liksom inget att bygga något på. Marknaden låter kul, i alla fall än så länge.

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Hedda

7 november 2011 14:04

Låter som om ni har det fint än så länge. Vad skönt att maten är ok! Det kan ju vara ett problem annars, om det inte funkar. Ha en fin dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards