litenlangtan

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Funderingar en tidig morgon

Av litenlangtan - 7 november 2011 06:00

Ett mycket kraftigt oväder bröt ut i går eftermiddag – det regnade ihärdigt i flera timmar och det blandades med starka blixtar och väldiga åskknallar. Plötsligt ändrade ovädret karaktär och när jag öppnade dörren studsade det in små hagel på heltäckningsmattan.
Det hjälpte faktiskt inte att stänga dörren då det är en springa mellan dörren och golvet och det studsade in en hel massa små iskorn under dörren så jag fick lägga en handduk där för att stänga ute det värsta…
Nån timme senare regnade det fortfarande när det var dags för mat. Vi och våra grannar familjen G skulle sitta ute i ”hallen” men det regnade in så vi fick sitta inne i det andra rummet och äta för familjen som var bokad till det bordet hade inte dykt upp än.


Vi serverades fisk medans de andra fick nåt kött med sås och potatis. Det var jättegott och jag är faktiskt imponerad av maten hittentills…


Efter maten satt vi en stund med familjen G och småpratade – de har så bestämt sig för att de SKA hem innan jul.
Vi försöker ta det hela med ro. Vi kommer hem när vi kommer hem. Förhoppningsvis snabbar de på hemresan genom att jobba undan i domstolarna men det vet man ju inte…
Huvudsaken är att vi får vara med vår son!


Idag är det nån slags helgdag – i vårt land (och många andra) har man alltid en ”röd” dag på måndagen efter om helgdagen infaller på lördag eller söndag.
Så eventuellt kan det vara så att trafiken är avstäng även idag och att marknaden håller öppet idag med. Då kan det tänkas att vi åker dit idag igen eftersom vi inte hann se klart allt igår.


I övrigt har vi några viktiga saker på schemat idag; strykning av en skjorta. Kokning av 3 stycken nappflaskor och 2 nappar. Bädda spjälsängen med plastad frotté och se till så det finns varmt vatten i termosen när vi kommer tillbaka efter barnhemsbesöket på tisdag.


Vår kontakt ringde igår på eftermiddagen och pratade lite – hon frågade om vi fått sova något och jodå – jag sover – men jag tycks klara mig utmärkt med 6 timmar. För kl 4 vaknade jag idag och har vart vaken sen dess…
Tyvärr är nätet nere – förmodligen på grund av ovädret igår men det borde väl få att få ordning på snabbt…


När jag tänker på att om ett dygn sitter jag här och ska möta min son om bara några timmar. Det kommer vara det mest betydelsefulla ögonblick i hela mitt liv. Kommer nerverna att hålla ihop? Jag var nervös innan vi reste – men sen har allt känts bara bra. Det har vart skönt att få landa lite i livet här innan vi får ta emot honom. Men jag kan inte påstå att jag känner nån nervositet – mer en upprymdhet och en spänd förväntan. HUR kommer han se ut, kommer vi känna igen honom från fotot? Hur känns tyngden av honom i famnen? Hur mjukt är hans hår och vad doftar han? Har han mjuka veck i nacken och på låren? Är han perfekt ut i minsta fingernagel?
Imorgon vet jag. Det är en otrolig lättnad att den här dagen snart snart är kommen…

 
 
Jenny / Ekopyssel

Jenny / Ekopyssel

7 november 2011 18:27

Åh vad härligt och spännande att det bara är ett dygn kvar!

http://ekopyssel.blogspot.com

 
Maja Gräddnos

Maja Gräddnos

7 november 2011 20:20

Åh! Åhh...
(jag får banne mig inte fram någonting annat, det är så spännande även för mig!)

http://majagraddnos.wordpress.com

 
akna

akna

7 november 2011 23:56

Vad underbart och spännande att ni snart får träffa er son!

http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

 
Ingen bild

Mikaela

8 november 2011 08:19

Spännande tider, undrar hur man kommer att reagera själv i den situationen
då man får åka , jag vet inte för hur mångte gången vi förnyar våra papper, känns som att vi aldrig kommer i mål...
Men jag håller tummarna för er, hoppas att allt går bra och att ni snabbt får åka hem!

litenlangtan

8 november 2011 12:37

usch det låter jobbigt - men för att använda en siten klychsa - det ÄR värt det när det väl händer! Tack för peppen!

 
Mymlan

Mymlan

8 november 2011 21:26

Hej!
Å vad roligt att ni är iväg! Jag har varit lite dålig på att följa upp i "mina läsbloggar" senaste tiden - och så är ni redan på plats! Tänk vad jag har missat! Underbart och spännande att ni nu är tre. Superduper GRATTIS!

http://mymlansskriverier.blogspot.com

 
TeachMom

TeachMom

8 november 2011 22:38

Nu har ni träffat honom, antar jag. Så spännande ! Nu har alla frågor fått svar, hoppas jag. Kramar!

http://varforintejagocksa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards