litenlangtan

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Hur känns det?

Av litenlangtan - 11 november 2011 21:15

Så hur känns det då? Den mest ställda sportfrågan i värdshistorien... Och den ställs också till oss som precis blivit familj...

Tja hur känns det? Det känns fortfarande lite konstigt och knasigt men mest av allt är det faktiskt helt ljuvligt. Han har hittentills vart änglalikt snäll - han har ätit som han ska, bajsat som han ska, sovit som han ska och verkar trivas med oss - sina nya föräldrar...


Han gillar när vi leker med honom och han kan ligga själv och bubbla med munnen eller skratta åt sina mjukdjur... Han gillar snutten när han ska sova och han suger gärna på nappen en stund i bland...


Han var en godmodig kille från första stund och ler brett mot både mig och maken. Kanske mest mot mig vilket känns lite jobbigt för oss båda men tja, det kanske beror på att jag har lite lättare för att fåna till det med honom. Jag är lite mer latjo helt enkelt...


Allt har gått förvånansvärt bra. I början var man liksom sådär rådvill - va? Ska han ha mat nu eller? Eller är det blöjan som inte är torr? Eller är det något annat? Men han är superlätt att lägga på kvällen. En lite större flaska ersättning och sen i säng. Godnatt godnatt och så släckte vi ner och la oss på sängen vi med och inom 5 minuter hade han somnat... Ofta har han sovit middag i selen eller i vagnen vid bordet när vi äter...


Idag har vi väl haft första "missödet" - han hade gjort nummer 2 i megalass och vi var i ett köpcentrum och jag gick till skötrummet för att fixa detta. När jag börjat klä av honom inser jag att jag inte har några blöjor med mig... Så det är ju bara att klä på honom igen och gå ut till pappan... Pappan kom iaf på att vi kunde gå till en babybutik och köpa blöjor där istället för att åka hem...
Så det fixade sig... Sen åt vi lunch ute och gick hem - det har vart många nya intryck och framförallt ljud omkring lillen idag då vi vart på "stan" i flera timmar. Så nu var han helt övertrött när vi kom hem... Maken har dock fixat det tillslut genom att slänga på sig selen och söva honom i den... men nu vågar stackarna inte göra något annat för att han inte ska vakna... han behöver sova lite för att bli sitt vanliga soliga jag...


Men mest av allt känns det som att han är den vi väntat på! Han är en fantastiskt söt liten krabat och är fin på alla sätt - vi är så lyckligt lottade som fick just honom. Detta har jag just berättat för honom idag. Att han är otroligt efterlängtad och att jag är så tacksam att just han kom till oss... Det ska jag säga till honom många många gånger genom livet - han är just den vi väntat på...
Han är perfekt!


 
Den här pyjamasen har jag köpt för att jag tyckte den var så fin, jag hade faktiskt aldrig kunnat drömma om att få en liten kille som passade så perfekt i den... 

 
 
Ingen bild

maja

11 november 2011 21:57

Låter helt underbart! Ni är såååå värda detta. Väldigt fin kille i en väldigt fin pyjamas (var finns den att köpa?)
Kram maja

litenlangtan

12 november 2011 19:12

Pyjamasen är köpt i Ullared... :-O

 
Kix

Kix

11 november 2011 22:14

Det är sååå roligt att läsa dina inlägg! Så himla fantastiskt att hjärtat nästan rycks ut och tårar kommer. Jag är så himla avundsjuk, men också himla glad för er skull. Å vilken fin pyjamas till er son. Jag skall besvara ditt mail sedan en tid tillbaka, det har bara legat till sig en tid! :) Kram till dig och hela familjen. Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

11 november 2011 23:08

ÅÅÅHHH!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

 
Ingen bild

M

11 november 2011 23:34

Jamen en så gosig liten bebis! Så fin! Och vad kul att pyjamasen passade - det måste varit meningen :-)

 
Hedda

Hedda

12 november 2011 10:27

Men nu börjar jag grina här.... Jag är också jätteavundsjuk, men unnar dig detta av hela mitt hjärta! Och hoppas att vi också snart är där. Kram!
Vilken fin bild! :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

12 november 2011 12:41

vännen! Jag förstår dina känslor... och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni också får BB snart snart! Kram

 
Jenny / Ekopyssel

Jenny / Ekopyssel

12 november 2011 15:28

Åh vad jag blir glad av att se bilden och att läsa om era underbara känslor! Håller för övrigt med om att det är en superfin pyjamas. Kram.

http://ekopyssel.blogspot.com

 
Mymlan

Mymlan

12 november 2011 20:25

Å så fin liten bebis! Kan annars bara hålla med alla andra som skrivit innan.

http://mymlansskriverier.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards