litenlangtan

Alla inlägg den 1 december 2012

Av litenlangtan - 1 december 2012 10:00

Mamma, kvinna, maka, syster, dotter, vän och chef. Några korta ord som ytligt beskriver mig. Jag tror att de flesta som läst mycket och länge här känner 'mig' rätt väl. Jag är en tänkare som till viss del fortfarande är fast i vissa mönster då det kommer till mig själv. Jag kan tyckas ha gott självförtroende i vissa fall och känna mig liten och obetydlig som en lort i andra fall. Samtidigt tror jag det är högst naturligt att var både stark och svag samtidigt.


Bloggen kom till då jag (och min man) levt som barnlös i många år och vi stod inför allt som hade med adoption att göra. Numera är jag mamma till en underbar fin liten pojke. Han är född på andra sidan jorden och han är det allra allra bästa jag har och han gör mig stolt varje dag!


Som jag skrev härom dagen - han är inte född av mig men jag är född att vara hans mamma. Det är så det känns. Min tacksamhet emot hans biomamma är enormt stor. Tack vare henne har jag fått en ljuvlig pojke att älska, vårda och ge närhet och "näring" till. Jag har fått gåvan att se honom växa upp!


Jag tycker mig vara generös, uppmärksam, en god lyssnare (ibland kan jag vara tyst tillräckligt länge för att låta andra tala!) och försöker låta andra växa och utvcklas med sina uppgifter. Jag är inte nån gniden chef som bara tänker på pengar. Det är snarare tvärtom - jag förstår ju att företaget måste ha en god omsättning och tjäna pengar - men vi måste ju faktiskt trivas och må bra på vägen. Annars är det inte mycket värt...
Jag är kreativ, en lösningorienterad i viss mån råfokuserad genomförare, jag älskar att ställa till med kalas, bjudningar, fester och picknickar - jag älskar mat i alla dess former. jag gillar att planera och fixa med olika saker... ni skulle bara veta!


Jag skulle önska att jag vågade ställa lite högre krav på mina vänner - att de ska tänka på mig lika ofta som jag tänker på dem. Men åter till mina mönster - när det kommer till vänner så är jag nog tyvärr fast i gamla obegripliga tankar där...


Men kan jag skapa bättre relationer till mina familjemedlemmar så ska det väl gå med vännerna med...


Frågor på det?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards