litenlangtan

Alla inlägg den 8 december 2012

Hmm

Av litenlangtan - 8 december 2012 20:24

På väg hem från en glöggfest dör ett jämngammalt har har petat i min sons ansikte med bilar under kvällen. Sonen är ju rätt timid och säger inte direkt ifrån. Inte barnets förälder heller som vind för våg lät ungen klättra varhelst den ville, äta och dricks allt den kom över och sitta i allas knä. Bara hem kunde fortsätta med sitt kändes det som...

Det slank nog ner både julöl och starkvinsglögg och vi var inte de enda med lite ilskna ögon i ryggen på föräldern iaf...
Nu återstår att se om vår son vaknar när vi kommer hem eller om det går att klä av och läggs på en gång...

Av litenlangtan - 8 december 2012 14:28

Vilken tur att det inte blev värre... Vi hade besök, som befann sig på övervåningen. Sonen tog sig uppåt och jag skulle bara ta av lånkalaongerna och stod kvar nere. Plötsligt hör jag bara hur sonen faller och rasar ner för trappen! Som tur är faller han bara nån meter men landar med ansiktet på en kant med en rejäl bula på sidan av pannan som följd... Nåja. Det var inte så farligt men jösses vad rädda vi blev - allihop!

Den där trappen, i vinkel som gör det nästan omöjligt att spärra av på vettigt sätt. Och sonen som faktiskt tagit den galant så många gånger - då och då helt på egen hand då problem helt missat att han velat utforska övervåningen...
Well - från nu ska set aldrig hända igen!

Av litenlangtan - 8 december 2012 10:00

Raggsockar!

Behöver jag skriva mer?


Jag är inget fan av strumpor så de åker av så fort det går när jag kommer hem. Men då fryser jag ofta om fötterna - så tofflor eller sköna raggsockar på är ett måste på vinterhalvåret iaf. Men ofta även på sommaren - en stund på kvällen när man sitter framför TVn i soffan och slappar...

Frågor på det?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards