litenlangtan

Alla inlägg den 7 december 2012

Av litenlangtan - 7 december 2012 10:00

Hm... Jag kan berätta att foto intresserade mig väldigt lite tills för 10-12 år sen då jag blev bekant med en fotograf. Eller ja, en som studerade till fotograf.
Sen dess har foto intresserat mig mycket mer. Dels för att hnon lyckades ta bilder på mig som jag blev nöjd med och det är inte lätt! :-D

Numera fotar jag själv en hel del och innan vi fick sonen fick jag möjlighet att köpa en digital systemkamera - vilket lyft. Många tycker att mina bilder på sonen (i den andra bloggen) är fina men det är ju helt enkelt så att med en bra kamera kommer man så mycket lättare undan. Bara genom att knäppa med den blir bilderna så mycket bättre. Sen gäller det att ha sinne och talang för att ta bra bilder. Och lite så är det ju att har man bra utrustning har man lättare för att knäppa just den där fantastiska bilden.

En annan amatörfotograf som tar fantastiska bilder är Abbes pappa - han jobbar med reklam så jag tror han har talang för att se ting ur synvinklar som vi vanliga dödliga inte kan. Hans bilder gillar jag väldigt mycket.

Min absoluta favoritbild just nu har jag på min mobil - det har ju liksom blivit att man fotar mest med den för att den alltid är med - och den föreställer min son. Av förklarliga skäl kan/vill jag inte berätta hur den ser ut, det kanske skulle kunna röja min identitet... :-D

På Instagram (för mobiler) ser jag dagligen underbara bilder - så om ni inte är bekant med Instagram men gillar foto så registrera dig där - du kommer inte bli besviken

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards