litenlangtan

Alla inlägg den 2 december 2012

Av litenlangtan - 2 december 2012 10:00

haha, staden jag bor i...
Hö, det är en liten ort strax utanför en stooooor ort... den har väl lite lillebrorskomplex och ett centrum som funderar på vad det vill bli när det blir stort...


Jag har jobbat här längre än jag bott här och tanken var aldrig att bostätta mig i samma kommun som jobbet men det var så det blev. Vi letade längenhet på andra ställen i den stoooora staden först men kom sen på att någonstans emellan kanske vore bra. och då fick vi söka bostad i just den här kommunen. 

Plötsligt en dag dök det upp en söt liten lägenhet i ett område jag inte kände till och jag tog bilen förbi av ren nyfikenhet efter jobbet.

Och där var det klippt! Vi hittade ett litet område som inte liknar något annat - gölligt så det gör ont i hjärtat och tja, vi kunde inte riktigt släppa taget om det.

Som tur var tog min man tag i budgivningen och han vann och på den vägen är det! Om jag skött budgivningen hade jag kanske inte vågat ge oss i kast med en så stor utmaning som att äga något...
Men vi trivs och det är faktiskt trist att något bara lite lite större måste kosta så jävla mycket för att det är så poppis område...
Fast det är ju bra för oss den dag vi ska sälja...

Det är tveksamt om vi kommer lämna kommunen - vi bor på behagligt avstånd från allt och har ändå naturen inpå knuten! Älskar att bo här! 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards