litenlangtan

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

handarbete

Av litenlangtan - 21 juli 2010 12:13

Jag handarbetar en hel del och går ju gärna på loppis och kikar...
Har inte tillåtit mig att köpa några saker till vårt kommande barn mer än ett par böcker och en hoppgunga - OM vårt barn nu är så litet så det kan hoppa i hoppgunga...


Jag har dock lovat mig själv för snart 1 år sen att det var helt okej att börja sticka barnkläder nu... Eftersom vårt sista IVF också misslyckades... så fick jag trösta mig med det...
Men hittentills så har jag inte gjort något till vårt barn...
Jag har dock påbörjat en virkad "mormorsfilt" till en spjälsäng eller vagn... Den går i cremevitt, rosa och grönt - tänk er glassen tresmak... Eventuellt skulle man kunna tänka sig att virka ihop den med grönt garn om det blir en pojke... eller så får den ligga på sängen i vårt sovrum som går i tresmakens färger... 


Ofta tänker jag på att jag avslöjar mig här på bloggen - att någon kan lista ut vem jag är av som läser här...
Jag trivs inte riktigt med den tanken - jag känner ju till väldigt få personer som läser här... det är kanske 5 st av er vars bloggar jag besöker regelbundet som kanske läser tillbaka... de övriga 10 st har jag ingen aning om vilka de är...
Kanske någon som finns i min närhet tillockmed... ?


Jag råkade ut för att en som befann sig nära mig tog sig friheten att läsa min blogg som jag av misstag råkat lämna öppen på en dator som den personen kunde komma åt...


Jag fick en chock av att inse att denna person som utger sig för att vara en extremt privat människa tog sig friheten att glänta till mitt innersta och mina privata tankar... Det gjorde mig ont och jag blev både besviken och ledsen... tyvärr kunde jag inte konfrontera den personen och därför vet jag inte vad den personen minns av alltihopa - nu när den åter finns i min närvaro...
Det den personen vet är att jag svarar om den frågar...


Vilket känns som ett ständigt återkommande tema... *suck*


I helgen som gick träffade vi ett stort antal personer som inte är kända för oss sedan tidigare... Någon pratade om att det var mer stressigt nu än när barnen var små och så pratades det en hel del om det och jag sa att ibland funderar jag på om jag verkligen kommer ha tid att ha barn... (mest på skoj såklart - barnet går ju före allt annat sen) och då var det ett av paren på festen som frågade om det var på gång...
Nä svaarade jag, det kan ta väldigt lång tid innan det kommer något barn - vi ska nämligen adoptera... och så kom vi att prata om det ganska länge... Om alla våndor, eventuella skador, väntetider, problem, landskrav osv osv...

Roligt ändå att kunna vara öppen och få frågor osv... Det hade ju vart roligare ändå om ens vänner orkade bry sig om att fråga... 


Ikväll kommer J över och vi ska grilla lite med henne - det ska bli mysigt så jag hoppas vädret håller i sig... Till efterrätt blir det paj med rabarber och ananas som maken bakade häromdagen...


Fast jag får inte ta något - nu får det fan vara slut på min viktökning vareviga vecka... Fast det känns helt döfött att försöka låta bli att gå upp något nu på semestern... En vecka i makens hemtrakter utan att tacka ja till fikabröd känns lika troligt som vi skulle vinna 1 miljon...
Jag tänker iaf ta med löparskor och träningskläder jag med... Imorse gav jag mig ut vid 07.30 på 1 timmers snabb promenad - joggade ca 1 km men fick ont i hälsenan direkt och gick resten igen...
Hallonen som hänger i buskarna ska bli mina i morgon förmiddag - det blir vila från promenaden och jag tar med en hink och går till hallonsnåren istället...
Kanske kan koka egen saft eller sylt till helgen... det står på min lista över målen för 2010... att sylta och safta... 


Näst sista dagen på jobbet innan semestern och det är så dödens lungt och tråkigt... *suck*

Kanske ska leta efter fina barnkläder att sticka istället... :-D



 
 
Ingen bild

mika

21 juli 2010 14:25

Jag är en av dom där 10 som läser din blogg:) och jag känner dig inte,men tycker om det du skriver!
Håller tummarna att allt går vägen med eran adoption..det är något så stort och underbart ni har framför er!!

 
MDB

MDB

21 juli 2010 20:14

Eftersom du skrev om dina läsare tänkte jag att jag skulle säga hej och inte längre vara en av de "anonyma". Hittade hit via Greengals blogg och fastnade direkt för hur du skriver. Känner igen mig i mycket. Lycka till med adoptionen.
Mvh Jenny

http://minadrommarsbarn.blogspot.com

 
Ingen bild

http://vantanochlangtan.blogspot.com/

21 juli 2010 23:18

Hej! Jag läser din blogg ibland! jag och min man vill också adoptera.
Intressant blogg du har, roligt med en adoptionsblogg som har en bit kvar...vi är nämligen precis i början och ska gå föräldrautbildning i höst.

Jag råkade ut för att en bekant (en skvallrig sådan) hittade min blogg. Maken blev jättearg, så därefter låste jag den, så nu har jag bara ett tiotal bloggvänner som läser, om du vill läsa min blogg får du gärna maila mig till greengal86@gmail.com

 
Ingen bild

Anneli

22 juli 2010 20:25

Hej! Jag är också en av de där 10, iallafall hittade jag hit för några veckor sedan och har tittat in då och då. Och jag har ingen aning om vem du är! Men tack för att jag får kika in - jag har börjat tänka på adoption i bakhuvudet lite grann om det inte skulle gå vägen med allt annat, så det är intressant!

 
Ingen bild

Sara

25 juli 2010 19:18

Hej! Här är en till av de 10. Började läsa här då min syster och hennes man ska adoptera. De har inte kommit lika lång som er dock.
Lycka till med allt, tror ni kommer bli väldigt bra föräldrar!
Mvh Sara

 
Siw

Siw

4 februari 2011 10:11

Har även jag funderat en hel del på hur privat man ska vara och för vilka man ska berätta om för bloggen i sin närhet .. Även om jag inte skriver något elakt om någon annan i min närhet så har jag till ytterst få berättat att jag skriver bloggen .. Detta är mitt sätt att vädra en del tankar och funderingar

http://www.varadoption.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards