litenlangtan

Alla inlägg den 12 november 2010

Av litenlangtan - 12 november 2010 19:03

Stack tidigt imorse och körde i godan ro ner till Ullared - det tar ju ca 1 timme och 10 minuter från oss...
Väl där var det inte så mycket bilar men kön in var lång - de hade precis öppnat...

Började på barnavdelningen, fastän jag inte skulle köpa några barnkläder - men väl annat i barnväg...
Det blev ändå två små munkjackor, två par mysbrallor, två långärmade bodies, två pyjamasar, några strumpor... blivande mamma har på knappt två veckor hunnit skaffa kakan en ansenlig mängd kläder i strl 86/92...

Hamnade sen på barnprylavdelningen/leksaksavdelningen... Hittade några inte allt för byrbara "hårda" leksaker, hör och läser att barnhemsbarnen är vana vid just hårda leksaker som går att torka av då man inte vill sprida sjukdomar osv bland barnen. Köpte täcke, kudde, lakan, påslakan och lite matattiraljer till kakan och en fin turkos plasbalja med handtag att lägga alla leksaker i sen...

Vidare köpte jag några platta roliga saker till vårt fadderbarn också; kritor, en pytteliten nalle, ett litet set med stämplar, några pysselböcker och nån med bamse-fästisar... Vi borde väl få brev från hennes familj snart! Och då får vi skicka i retur och kanske kommer det fram till jul...

Brorsdottern får några spännande paket också med glitterfärg, pussel ett spel med bokstäver, Hello-Kitty-tossor mm...

Maken ska få ett litet paket på söndag - även om han inte blivit pappa än - men vi har velat fira den dagen i 4 år nu och när det faktiskt inte är så mycket emellan oss och "vänta-barn-från-utlandet" så tänkte jag att det borde faktiskt firas på "fars dag"...

Jag har inte hört ett ljud idag från varken AC eller vår hemutredare... jag hoppas de har fått tag på varandra och kunnat komma till något beslut om vad som ska göras och när...
Jag ska till jobbet en sväng imorgon och lämna lite grejer till dem också och passa på att läsa jobbmailen. Tydligen är inte min privata mail kompatibel med AC's...

Jag kände faktiskt att jag inte orkade vara arg på hemutredaren i helgen. Jag är ledig och försöker roa och trösta mig med shopping!
Jag måste gilla läget just nu - för jag kan inte göra något annat för att påverka min situation... Jag har försökt förklara för AC-kontakten hur hon är som och jag hoppas de kommer fram till något bra. Som ÄR bra för oss och vårt framtida barn. Det känns som om hon inte inser hur det stör och förstör för oss - hon verkar bara tänka på sig själv och sin (minimala) insats...


Jag var faktiskt en sväng på Second hand också och hittade ännu mer barnkläder och leksaker där. Finfina plastklossar a la lego och en hel burk full med plastdjur i olika storlekar. Eventuellt får några av dem flytta till jobbet för att roa barn som kommer dit. Just nu ligger de i diskmaskinen för att få en liten uppfräschning.

Imorgon ska jag försöka mig på att måla spjälsängen och kanske passar jag på att tvätta alla second-hand-barnkläder i helgen då de nyfikna grannfruarna är bortresta. :-D

Totalt idag så har jag spenderat över 1000:- på kakan. Tror aldrig jag kommit hem från Ullared med så lite till mig själv :-D


Nu ska 'gubben' och jag smaska i oss räkor/varmrökt lax och annat gott!

Tack för alla peppande konnetarer och ha en skön helg ladies!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards