litenlangtan

Alla inlägg den 21 november 2010

Av litenlangtan - 21 november 2010 21:36

Ja, livet åker bergådalbana med en - precis hela tiden...


Vi vart tokledsna och kände oss så NEDtryckta i torsdags/fredags så jag vet inte vad. Det räckte liksom inte med att vår hemutredare ställer sig i vägen utan även banken.
Nu har jag sagt upp 1 kreditkort och ska få hem papper om uppsägning på det andra. Ett kort kan ändå vara bra att ha, speciellt för oförutsedda utgifter.
Vi inser att vi inte kan veta säkert HUR mycket pengar vi kommer kunna spara ihop själva eftersom vi inte vet när det blir BB och därefter RB. Men vi satsar på att få ihop till våra egna kostnader - dvs resa och uppehälle...


Däremot önskar vi att kunna få låna den summa som själva adoptionen kostar. Vi hoppas kunna få möjlighet till det genom Adoptionslån - vi får förhoppningsvis samtal om detta från en kunnig person i början på veckan.


Veckans UPP har helt klart varit att göra fint på "barnrummet" och jag kan inte riktigt se mig mätt på bilderna!
Helgens andra totala överaskning är att min mamma och styvfar vill ge oss en rejäl slant som bidrag till adoptionen. Mamma hade velat överaska oss inför resan när vi väl fått BB men de kommer föra över dessa pengar till oss snarast så att det hela ser bättre ut på vårt konto inför nästa samtal med banken!!! Jag berättade naturligtvis om bankens trista besked och mamma gav oss hoppet tillbaka!!!
Jag är övertygad om att det kommer hjälpa oss en hel del!


Nu återstår ändå för oss att övertyga banken om att vi ska få låna adoptionsbeloppet. Samt att skriva färdigt vårt tillägg. Vi har fått "bakläxa" på det vi skrivit ihop av AC och i fredags var jag inte i form att skriva något vettigt alls...


Vi har fått första kontakten med handläggaren inför ansökan också och nu kan vi nog betala första fakturan och gå vidare...


Det är lätt att halka ner i kolkällaren men jag kan faktiskt vägen ur den numera. Det är ibland svårt att hitta i mörkret men det finns iaf en väg ut. Det känns skönt att veta...


Tack återigen för era varma kommentarer...
Hoppas ni alla haft en bra helg!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards