litenlangtan

Alla inlägg den 17 november 2010

Av litenlangtan - 17 november 2010 19:09

Sitter i bilen och väntar på maken som är hos doktorn... En förmodad bihåleinflammation efter förra veckans förkylning... Efterjobbetaktivitet idag: Loppis 1, en liten stol, två "unikaboxar" för mina tyger, spjälskydd som ska få nya "kläder"... Loppis 2 bjöd på 2 böcker till maken, en förälskelse i en udda kopp, en Sverigebonad att pimpa "kakans" rum med och en julbonad. Sen fika med maken på stan och på väg hem stannade vi hos snäll människa och hämtade ett barnmöblemang ā la IKEA! Thank you Facebook! Gjorde ett "anrop" i en grupp där man ger bort saker! Både spjälsäng och barnbord +två stolar gratis alltså! Det är ett tips till er andra som inte vill/kan köpa allt sprillans nytt! Blir det inte kakan som använder det så blir det nog använt på jobbet! Har målat lite på spjälsängen och ska snart skjutsa maken till vänner där han ska kolla fotboll. Själv har jag massa projekt att ta hand om. Måla klart, sticka, laga mat (har visst lovat min kollega lunch imorgon!) och sy lite mer klossar! Och ett spjälskydd, och en förvaringsficka till väggen... Och sticka och virka och läsa... Hur ska jag hinna ta hand om kakan sen? :-)

Av litenlangtan - 17 november 2010 07:07

Igår eftermiddag hade hemutredaren och AC-kontakten fått tag på varandra och nu har de enats. Tillägget ska inte upp i nämnden. Vi ska skriva det själva och sen skriver hemutredaren ut det på kommunenes brevpapper och signerar = allt e frid och fröjd...


Mja, jag är fortfarande lite sur för att det tagit 14 dar att komma fram till detta och att vi själva gör hela jobbet...
men det ska väl vara så...


Nåväl. Vi har i princip redan gjort rättelserna och jag ska skicka om det till AC-kontakten för påsyn idag och när jag får tillbaka det ska jag rätta och sen skicka till Hemutredaren för utskrift.


Jag är fortfarande nyfiken på vem som är kommunchef och vad den personen skulle tycka om vår hemutredares sätt att sköta sitt jobb.
Jag vill forfarande byta hemutredare och INTE träffa henne när vi väl är hemma med "kakan"... Men det är problem som får sin lösning längre fram...


igår var jag på ett sällsamt stilla symöte, det var bara jag och en till tjej som drack thé och filosoferade över livets alla måsten och krav och önskedrömmar och fantasier. Precis som det var på den tiden när vi bodde ihop - mys!


Jag skulle stuva in "kakans" nya prylar igår innan sängdags och insåg att  vi har redan en uppsjö med saker till "kakan" och vi har inte ens handlingarna i landet än. Men det är ju en transportsträcka dit... Så jag la leksaker i baljan avsedd för dem. Jag la sängkläder, tvättade och ihopvikta ihop med oöppnade kudde och täcke, jag la kläder - märkligt många byxor, tröjor, hoods och tishor för att inte ens vara utsedd till oss än, men ändå... Kakan har saker som väntar och vi längtar efter hennom!

Jag vet inte om jag skrev att jag fann en matstol av den gamla typen, fällbar och vikbar som blir en stol med bord, på en loppis igår. Den ska gå samma behandling till mötes som spjälsängen, tvättas och målas och pimpas med något skoj mönster... :-D
Den kommer iaf funka som ett motiv på bilden av vårt barnrum. Sen får vi se om vi behåller den eller inte!

Nu skickade maken SMS att de uppdaterat statusen på vårt ärende på AC till "samlar papper till ansökan" vilket kändes skönt att veta. Då räknar jag med att vi blir kontaktade av handläggaren på AC för vidare instruktioner om vad vi ska samla för papper...

Känner mig pirrigt glad idag - inte bara för att hinder är överstigna - utan för att 'äldre kollegan' är ledig i några dagar och vår extratjej är här både idag och imorgon... Då blir det gladare tongångar...

Ska på vidare loppisbesök efter jobbet idag med och nu jagar jag förvaring! 





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards