litenlangtan

Alla inlägg den 11 november 2010

Av litenlangtan - 11 november 2010 15:00

Igår mailade jag med vår kontakt på AC, hade skickat henne "vårt eget tillägg" till vår hemutredning...
Men hon ville såklart veta om vår hemutredare bett oss skriva den eller om hon hade tänkt skriva den själv... 

Hemutredaren SA faktiskt att:

-Jag tänkte precis föreslå att ni skriver den själv...

Men eftersom vi faktiskt inte ska göra hennes jobb och hade hon gjort det rätt och riktigt från början så hade vi inte vart där vi är idag - så mailade jag våra stolpar och lite instruktioner från AC till henne idag...

Med det väntade resultatet:
-Det blir så mycket så att det blir ju nästan som en ny utredning och då tycker jag att det bör gå upp i utskottet.
-Men det behöver inte gå upp i utskottet, vi är ju godkända men landet vill ha en mer utförlig rapport om HUR vi är och då får du skriva ett tillägg som ser ut enligt de riktlinjer som jag skickat.
-Men jag vill ändå prata med er kontakt på AC och höra med henne bla bla bla...

Inombords morrar jag högt och ljudligt och skulle helst vilja skrika åt henne att om hon gjort allt rätt från början (ELLER BARA ÖPPNAT DET KOMPLETTA DOKUMENT TILL LANDET SOM HON FICK SERVERAT AV EN 'FELLOW ADOPTANT' SOM VAR LITE MER FÖRETAGSAM ÄN JAG BARA NÅGRA MÅNADER INNAN) så hade ju saken vart biff!


Men det är fan inte biff. Det är UFF! Fan vad jobbigt och struligt och skit å pannkaka att man kan vara så motvals kärring och inte kunna sitt jobb...

*OM vi får ett barn - se nu har hon fått mig att tvivla på det också - kärringen* så ska jag absolut be om någon annan att göra återrapporteringar med - för henne vill jag inte se igen...


*SUCKAR HÖGT OCH LJUDLIGT*


Den här dagen som började så bra, som gick lite lite snett hos fabror doktorn vände igen och blev total katastrof!

ÅH, vad förbannad jag är på henne och vi kan ju inte ens bli det... För då sätter hon sig nog på tvären och så blir det inget tillägg och så får vi aldrig barn och så är livet förstört...


Att det aldrig kan kännas bara bra...




  

Av litenlangtan - 11 november 2010 11:54

Var på återbesök med min "trasiga arm" och den verkar vara på bätrteingsvägen... Läkaren frågar också om jobbet osm jag beklagata mig över sist...

-HUr är det på jobbet, du sa sist att det var inte så bra...

-Det är okej, eftersom det händer mer på adoptionsplanet nu så känns det som att jag kan stå ut med det här jobbet fram till föräldraledigheten och sen söka mig ett nytt jobb...

-Ah, bra, men du vet, det kan komma egna barn efter adoptionen, jag vet många som har fått, när stressen över barn har släpt.[Insert valfri lyckosam befruktningshistoriea här]

-Jo, jag har också hört sånna historier men eftersom vi har "dubbelfel" - både defekta ägg och makens dåliga spermier så tror jag inte det kommer hända oss... Dessutom ser vi adoption som ett fullgott alternativ att bilda familj säger jag pedagiskt...

-Men man vet aldrig säger läkaren hurtigt...

-Nä man vet aldrig, säger jag trött...


När jag går därifrån tänker jag att det är tamigfan inte sant... att en läkare sitter och säger så här...

Och så tänker jag att det är nu det börjar... det milda tillrättavisandet av "egna barn" (fick höra det så sent som igår av en säljare - han var jätteglad för oss så jag orkade liksom inte rätta honom med att våra barn bli precis lika "egna" som hans barn) och att NEJ, vi kommer nog aldrig få biologiska barn, ja, vi har försökt, MÅNGA gånger utan resultat, NEJ, man får inte välja kön på sina barn när man adopterar, NEJ, man KÖPER INTE barn när man adopterar, JA, man måste vänta jättelänge...


Plus idag är: Jobbar med S, det är alltid lika kul! Nu ska jag gå och hjälpa henne!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards