litenlangtan

Alla inlägg den 8 november 2010

Av litenlangtan - 8 november 2010 22:50

Jo tanken var att våra vänner och familj ska kunna följa "kakan" lite fram närmare under tiden fram till för vårt möte.

Där kommer skrivas i lite mer lättsamma ordalag - det kommer kanske finnas bilder på oss och på "kakan" och på omgivningarna i landet. Både maken och jag blir författare där...

Ni får jättegärna hänga med dit - MEN - jag vill be er att låta bli att lämna era bloggadresser om ni kommentarer där, om ni gör det så går jag att spåra tillbaka hit genom mina kommentarer i era bloggar... och här vill jag vara ifred och kunna "tänka högt" både om vänner och familj!

Jag litar på att ni gör mig den här tjänsten!
"Kakans" egen blogg heter:


kakanturochretur.bloggplatsen.se


Där finns inte mycket att hämta just nu men det kommer att fyllas på efter hand! Nu är det dags att gå till sängs... Imorgon kommer snickare/VVS-kille... En grej att bocka av på listan...



Av litenlangtan - 8 november 2010 14:15

Helgen har runnit förbi... jag har jobbat 7 dagar på raken och var ganska trött men vi var bjudna på middag hem till ett par vänner under lördagkvällen och det var jag pigg nog att orka med.
De har en dotter som är 11 mån och hon var glad och tjock och luktade som små godingar gör... Jag fick mysa lite med henne i famnen innan det var dags för henne att lägga sig...
Så kom frågan - Hur går det för oss?
Jag berättade, maken är ju den tystare av oss och detsamma gäller hennes kille så det var vi brudar som gafflade på. Hennes kille däremot reste sig och kom fram och omfamnade mig av glädje för att vi faktiskt SKA bli föräldrar!


Så vi pratade om stort och smått om landet, status på var vi är nu, vad som väntar i framtiden, varför, därför, när då hur då, frågorna var många... Men de var ärligt intresserade och ställde mängder med frågor...

Och för första gången kände jag inte att jag ville slå till personen i fråga som säger:
-Då kanske ert barn blir jämngammalt med mitt...
För det har vart lite känsligt har jag märkt...
Jag har nog tyvärr fastnat en del i "liten, ny och formbar" när jag har tänkt på mitt barn...
Nu är det okej att att tänka att vår unge kanske blir både större och äldre än de flesta jag känners telningar...


Well, igår var vi på Hem & Villamässa och det enda fynd vi gjorde där var två pekböcker för småbarn... vilka kan komma till anvädning när vi ska träna på svenska ord!


Igår kväll ägnade vi en bra stund åt att gå igenom hemutredningen, punkta upp de saker som behöver kompletteras med enligt oss, sortera papper och sätta in i pärmen för Adoption 2010 och kolla så vi har kopior på allt fortfarande.
Vi skrev ner lite formuleringar och idag ringde vår hemutredare efter lucnhen och vi kom gemensamt fram till att vi skickar över det vi skrivit ner så får hon formulera om det och sätta sin namnteckning på det. Vi har ju i princip skrivit hemutredningen själva så varför skulle vi inte skriva tillägget?
Har mailat lite med kontakten idag också och hon ville också kika igenom det vi skrivit så att allt är med...


Bra, det känns som om vi är på G iaf och att vår hemuterdare inte kommer sätta sig på tvären mer... Det är så jobbigt bara att allt ska sägas med ett stön och en djup suck... (åååh vad jobbbbbigt allt blev nu!)


Sen har jag precis fått kontakt med en kvinna i vår lilla hemkommun... De har haft samma hemutredare och de är några månader före oss...

Idag kom ett mail att de blivit utsedda till en flicka på 8,5 månader!


Och det häftigaste av allt - de har bara haft sina papper i lander i 10 veckor! Galen tanke!


Jag har fått nys om en spjälsäng som nån ville skänka bort så en chaffis på mitt jobb ska försöka hämta upp den på onsdag... Den är omålad och det blir perfekt för min del - jag ska pimpa den under väntetiden... :-D
Imorgon kommer våtrumskillen/snickaren och ska kolla på räcke/badrummet...
På fredag ska jag fixa nytt pass så det är klart! Vi kommer nog också ta sprutor ganska omgående så att det hinner bli klart också... Vi tog ju Havrix i våras så vi ska se vad vi behöver fylla på med...


ja, det var det hela för nu...


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards