litenlangtan

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av litenlangtan - 11 oktober 2010 21:22

Här är den - på bild... Jag tycker den blev ganska fin... Tveksamt om den passar en 2-åring men kanske en liten smal ettåring :-)
Tyvärr har jag inte någon 1-åring att prova koftan på...

Har tänkt göra en till i grodgrönt bomullsgarn...


  

Av litenlangtan - 11 oktober 2010 15:10

Vi fick ju kontakt med AC - ställde ett 15-tal frågor och fick efter nån vecka 10 dar svar på de frågorna...

Ambitionen var att till vårt land sätta igång 5 familjer per månad kanske fler kanske färre skrev vår kontakt. Hon hade också fått för sig att vi platsade för Lesotho men där står att man helst ska ha en kristen tro vilket vi inte kan påstå oss ha som inte ens är medlemmar i kyrkan...

Vi ville stå i kö i alla de länder där vi kan stå tillsvidare såklart...

Förra veckan skickade jag återigen mail till vår kontakt med några fler frågor som kommit som följdfrågor till hennes svar...

Bland annat varför Ryssland inte har en egen kö... och vad som menas med en trasslig uppväxtfamilj och varför jag inte läst nånstans alls om att det skulle innebära ett problem för en att adoptera...
Har ni andra hört/läst/sett det?

Vänner och släkt frågar hur det går och vad som händer...

-ingenting är ju ett svar som är trist att ge och som inte inbjuder till att samtala vidare om det...

Köernas speciella funktion och egna liv är också väldigt svårt att förklara... Att de som gått med som medlemmar före oss men som inväntat medgivande till efter oss hamnar före oss i kön upplever andra som orättvist och obegripligt...

För oss är det precis i sin linda - vi har ungefär plats 10-15 i samtliga köer så ena dagen åker man ett snäpp fram i en kö för att åka två steg bak i en annan...
Första veckorna som "köande" var det lite spännande att kika och vi hoppade fram ganska snabbt tyckte jag (kanske för att vi inte ens visste att vårt nummer köade eller för att det gick veckor emellan att vi kollade...
Men nu är det helt dött i köerna...
Jag tycker inte att det hänt något alls i oktober... men det kanske är under oktober månad 5 familjer ska sättas igång och kanske är det så att man köar tills man skickat iväg sina handlingar? Vad vet jag...

Det är lite dött i alla läger just nu...


Mitt samtal med kollegan gick väl bra idag men jag kan ju inte låta bli att bli lite trött på min chef som varit borta hela förra veckan och inte dök upp på utsatt tid i morse... SÅ jag ringde upp honom och då visade det sig att han missat att vi skulle ha möte... för hans dator och telefon synkade just för tillfället inte kalendrarna med varandra...


Jag är fortfarande trött på i princip allt... Det enda som lockar mig är spanskan och att pyssla...


Jag blev faktiskt klar med min lilla kofta igår! Bild kommer ikväll kanske...

Jag hade inte lyckats stryka en enda rad på min hemma-to-do-list tror i förra veckan - jag har ingen lust med att städa/tvätta/slänga returskräp/handla/plocka ur diskmaskinen/bädda... Jag vill bara sitta i soffan med en kopp the och äta choklad och sticka!


Sen vecka denna veckan dessutom och då orkar jag ingenting på kvällen...


Pepp me up!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards