litenlangtan

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av litenlangtan - 20 oktober 2010 08:10

Chattade med maken på FB igår och skrev att jag hade så sjukt tråkigt på jobbet och ville bara hem... (bort!) Detta gjorde att han väntade tills han kom hem med att berätta att han hade blivit uppringd för att gå på en intervju på det enda jobb han sökt i år :-o


Senare på kvällen såg jag att mammalediga H hade fått nytt jobb och skulle börja på det inom kort...

Min och makens gemensamma väl F kirrade nytt jobb ganska nyligen och fick lite kortare resväg och mer tid...

Jag hittade ett av jobben jag redan sökt men inte ens fått ett mail ifrån på en ny jobbsökarsajt...
Då blir man ju lite fundersam...
Jag vill egentligen inte ha det jobbet eftersom jag hört att de inte har så bra personalpolitik där - de har tom skrivit om det i tidningen har jag för mig. De skrev också i sin annons att de förmodligen inte skulle ha tid att skicka svar till alla.
Men uppenbarligen är jag inte intressant för dem - annars hade jag väl hört något på de 4-5 veckor som gått sen jag sökte sist? Är det ngåon idé att söka igen?

Igår gjorde jag en miss på förmiddagen då jag öppnade ett tipsmail med nya jobbannonser - ögnade igenom, såg en intressant rad och raderade mailet...
Det gick inte att hitta igen... :-/


Jag är dömd att jobba kvar här...

Min förra chef sa på skoj när jag skrev på anställningsavtalet:

"nu är du anställd på livstid här..."

När jag blev uppsagd på felaktiga grunder förbannade jag det där...

nu gör jag det igen av helt andra anledningar...


Är det någon som läser här som är egen företagare och adopterat? Känner någon någon som gjort det? Jag har en affärsidé som jag skulle kunna tänka mig att förverkliga om jag kunde - MEN det måste ju gå att genomföra med barn... 

 



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards